gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Combat Mission Shock Force w CD Action
Autor Wiadomość
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 3:18 pm   Combat Mission Shock Force w CD Action

We wrześniowym numerze CD Action jest pełna wersja CM:Shock Force. Niezły numer, jeśli wziąć pod uwagę, że cena miesięcznika to 15 zł, a w sklepach gra jest po jakieś 90 zł. Zastanawiam się czy jednak się nie skusić, mimo że o CM:SF mam ogólnie kiepską opinię. Battlefront na dniach wypuści rozszerzenie do CM:SF (moduł Marines - wprowadza do gry siły US Marines Corps, nowszy sprzęt dla Syryjczyków, kampanię, scenariusze, nowe mapy), równocześnie wyjdzie jakieś cholernie duże uaktualnienie do CM:SF. Chopaki z Battlefrontu imho dali trochę ciała z CM:SF, ale przynajmniej widać że się starają.
 
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
FifiCz 
Sierżant
Pinacolada Boy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 408
Skąd: Sława
Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 4:20 pm   

Po kupieniu CDA i zainstalowaniu gry nawet mi się spodobała(grałem w CM: Afrika Corps) ale jest jeden problem. W ogóle nie widać przeciwnika. Nie wiadomo gdzie jest, nawet jego gdy strzela z 3 metrów od mojego wojska nie widać go.

Ktoś wie o co chodzi?
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   80%   36/45
meryphillia 
Chorąży


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 101
Skąd: Piękna Stolica ;)
Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 5:03 am   

"Chopaki z Battlefrontu imho dali trochę ciała z CM:SF, ale przynajmniej widać że się starają."

Jak to już pisałem w recenzji (którą znajdziecie nawet tutaj, na Sztabie :) ) CMSF nie przypomina już tej "pomyłki", jaką była wersja 1.0. Jużz od wersji 1.06 Shock Force był mocno grywalnym tytułem.
Obecnie jest jeszcze lepiej, a wraz z patchem 1.10 i dodatkiem, gra będzie już nawet więcej, niż "wspaniała". :)

Jednak to nadal jest CM i gra może być niegrywalną dla "niedzielnych strategów", bowiem w przypadku serii CM na serio trzeba zapoznać się z ponad stu stronicową instrukcją i gdy chce się czerpać jakąkolwiek przyjemność z gry, nie da się zapoznania z ową instrukcją "obejść". :)

FifiCz >>> CMSF bazuje na nowym silniku, a ten posiada całkiem nowy system rozpoznania.

W danym momencie jednostki przeciwnika są widoczne tylko przez te oddziały, które mają rzeczywisty kontakt wzrokowy/słuchowy (w przypadku kontaktu słuchowego pojawiają się znaczniki z znakami zapytania) z daną jednostką oraz jednostki które są w aktywnym łańcuchu komunikacyjnym z jednostką, która ma kontakt z przeciwnikiem.

Czyli mówiąc prościej. :mrgreen:

Klikasz na którąś ze swoich jednostek, i jeśli ma ona kontakt z przeciwnikiem, to przeciwnik ów pokaże ci się na mapie. Jednocześnie gdy zaznaczysz swoją jednostkę i podświetlą się znaczniki innych twoich własnych jednostek, to oznaczać będzie, że jednostki te są w łańcuchu komunikacyjnym i w zależności od posiadanego wyposażenia mogą między sobą wymieniać informacje o aktualnym położeniu przeciwnika.
Aby mieć pogląd na wszystkie swoje jednostki w danym momencie, nie możesz mieć zaznaczonej żadnej własnej jednostki (wystarczy kliknąć LPM gdzieś na mapie). Wtedy też będziesz miał pokazane na mapie wszystkie widoczne aktualnie jednostki przeciwnika.
Gdy zaznaczysz wybranego przeciwnika, to u twoich jednostek, które mają aktualnie kontakt z tym przeciwnikiem, znaczniki zmienią kolor na jasnoniebieski.

Może to wydawać się zagmatwane na początku nieco, ale jest to cholernie realistyczne. :)
Polecam zapoznać się z odpowiednim rozdziałem (strony 69-72) w instrukcji zawartej w folderze z grą, by zrozumieć , te zagadnienie dogłębniej.

I najważniejsze... W singlu nie grać w tę grę inaczej niż w trybie RealTime. :)
Nie ma sensu psuć sobie nerwów. ;D
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   5%   1/20
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 7:13 pm   

meryphillia napisał/a:

Jak to już pisałem w recenzji (którą znajdziecie nawet tutaj, na Sztabie :) ) CMSF nie przypomina już tej "pomyłki", jaką była wersja 1.0. Jużz od wersji 1.06 Shock Force był mocno grywalnym tytułem.
Obecnie jest jeszcze lepiej, a wraz z patchem 1.10 i dodatkiem, gra będzie już nawet więcej, niż "wspaniała". :)

Jednak to nadal jest CM i gra może być niegrywalną dla "niedzielnych strategów", bowiem w przypadku serii CM na serio trzeba zapoznać się z ponad stu stronicową instrukcją i gdy chce się czerpać jakąkolwiek przyjemność z gry, nie da się zapoznania z ową instrukcją "obejść". :)


To fakt, pod względem technicznym odwalili kawał dobrej roboty. Gra chodzi świetnie nawet na moim sprzęcie sprzed 4 lat. Nie bardzo rozumiem jednak czemu tak pośpieszyli się z wydaniem CM:SF, w stanie delikatnie mówiąc - nie dokończonym. Pracowali tyle lat, jeszcze parę miesięcy by nie zrobiło różnicy. Sam przyznajesz, że wersja 1.0 była "pomyłką". Przez takie wpadki "na dzień dobry" traci się klientów. Ale grunt że dopracowali gierkę - trochę jak Paradox który wydaje podobnie niedorobione gry a dopiero potem je zaczyna szlifować - z zasady ze świetnym skutkiem.
"Relative spotting" rzeczywiście jest doskonalie zrobiony. Zabawiłem się od razu na poziomie elite (pierwszy scenariusz tutorialowy - maksymalne zwycięstwo kosztem 1 zabitego i 4 rannych) i faktycznie w pierwszym momencie zdziwiłem się jak moje jednostki zamieniły się w znaki zapytania. Faktycznie lepiej wtedy jest grać w czasie rzeczywistym, bo w systemie WEGO można nie ogarnąć wszystkiego co się dzieje.
Ale mimo wszystko pozostanę przy swoim - dali ciała! Gdyby ta gra oferowała starcia pancerne na Nizinie Środkowoeuropejskiej, albo możliwość powalczenia z Chińczykami, albo amerykańkich spadochroniarzy kontra Leopardy i Leclerc'i (właśnie sobie odświeżyłem "Kocioł" Larrego Bonda). A tu jakieś syryjskie ciepłe kluchy... Dobrze że w Marines pojawi się wschodni sprzęt trzeciej generacji.
Meryphilia, pewnie jesteś najlepiej zorientowany - jak wygląda sprawa modowania CM:SF? Ktoś się pokusił o wprowadzenie innych przeciwników i sprzętu? Jest to w ogóle możliwe?
 
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
meryphillia 
Chorąży


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 101
Skąd: Piękna Stolica ;)
Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 11:40 pm   

Co do pierwszych miesięcy gry, osobiście nie ma co już tego roztrząsać.
Ważne, że Battlefront wyciągnął odpowiednie wnioski i w obecnej chwili nie jest związany z żadnym wydawcą i sam wydaje swoje produkty. Dlatego między innymi nadal nie ma CMSF:Marines; starają się dopracować moduł, jak najlepiej i nie słyszą za plecami wydawcy, przypominającym o terminie ukazania się gry. :)

Natomiast to, że CMSF nie symuluje konfliktu NATO vs Układ warszawski, wiąże się głównie z nową taktyka wydawniczą Battlefrontu.
Nie ma już najmniejszych szans na kompleksowy tytuł z serii "Combat Mission", który będzie symulował cały, dany konflikt.
W przyszłym roku ukazuje się pierwszy tytuł na nowym silniku, symulujący starcia podczas IIWS. Pierwszym produktem będzie roboczo nazwany "CM: Normandy", który zawierać będzie tylko i wyłącznie podstawowe jednostki US Army oraz Wehrmachtu. ewentualne kolejne formacje i sprzęt, zawarte będą w dodatkowych "Modułach", tak jak ma to miejsce teraz z CMSF:Marines.

Myślę (i mam nadzieję), że w dalekiej przyszłości dostaniemy w łapki CM'a pozwalającego w pełni symulować konflikt NATO vs UW, ale na razie jest to niemożliwe, choćby z powodów zespołu Battlefrontu, który składa się z zaledwie kilkunastu osób, a przecież seria CM nie jest ich jedynym tytułem.

Co do modowania CM, to tak jak miało to miejsce w starych edycjach, jest to tylko możliwe na poziomie grafiki jednostek, terenu oraz plików dźwiękowych.
Nie ma możliwości niestety dodawania własnych modeli pojazdów czy jednostek, tak jak nie było to nigdy możliwe w starszych częściach. Battlefront "zazdrośnie" strzeże kodu gry i nie ma zamiaru nikomu go udostępniać. ;)
Mi to nie przeszkadza, bo sama zmiana grafiki i dźwięku, można nieco zmienić grę. Już w tej chwili dostępne są bitmapy dla terenu Europejskiego oraz dla pojazdów Sowieckich i Amerykańskie w kamuflażu NATO. Z odrobina fantazji można traktować to jak walki właśnie gdzieś w 89-90 roku na terenie Europy. :mrgreen:
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   5%   1/20
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lis 02, 2008 6:51 pm   

Czy komuś udało się uaktualnić gierkę z CD Action? Próbowałem wrzucić łatkę 1.10 i wykłada się na zabezpieczeniu, na wszystkich trzech wersjach łatki. Na forum CD Action ktoś już o to zapytał, ale na razie bez rezultatu. Przejrzałem forum Battlefrontu i sytuacja wygląda nieciekawie - Battlefront przerzuca odpowiedzialność na lokalnych dystrybutorów za dostosowanie uaktualnień do wersji lokalnych. Są problemy z uaktualnieniami w Hiszpanii i w Rosji. Wszystko się oczywiście rozbija o zabezpieczenie. Wygląda na to, że na razie nie ma możliwości zaktualizowania CM:SF z CD Action.
 
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
meryphillia 
Chorąży


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 101
Skąd: Piękna Stolica ;)
Wysłany: Pon Lis 03, 2008 4:08 pm   

PAK napisał/a:
...Battlefront przerzuca odpowiedzialność na lokalnych dystrybutorów za dostosowanie uaktualnień do wersji lokalnych...


Bo i tak jest w istocie.
Z tymże wina leży po stronie Paradoxu z którym Battlefront miał kontrakt na wydanie gry w Europie.

Niestety wersje lokalne gry wymagają lokalizowania patchy, a Cenega wielokrotnie udowodniła, że ma w dupie klientów niszowej gry, ważne jest tylko że oni wydali, a klient zapłacił grubą "pęgę".
Kupiłem CMSF w kilka dni po Polskiej premierze i była to ostatnia gra, za jaką Cenega dostało ode mnie kasę.

Oczywiście od kilku tygodni usiłuje się dowiedzieć co dalej z CMSF w Polsce, ale widocznie dla ludzi z Cenegi informowanie klienta, przekracza ich zdolności umysłowe i maja mnie oczywiście głęboko w zadzie.

Z tego co się orientuje CMSF: Marines będzie wydane w pudełkowej wersji w Rosji przez 1C, czyli właściciela Cenegi i być może ostatnie ogromne obniżki CMSF, mają związek z takim samym wydaniem gry u nas oraz za czym idzie patcha 1.10.
No ale Cenega musiała by potwierdzić moje domysły,a tego zrobić nie chce.

Zresztą jeden kij. Chcesz bezstresowo grać w CMSF?
Niestety, ale w takim przypadku musisz kupić "bundle" prosto z Battlefront.
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   5%   1/20
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lis 03, 2008 10:25 pm   

Uuu, czyli ten sam problem jest z "głównym" wydaniem Cenegi, nie tylko z wersją CD-Action?? Oo cholera, Cenega za CM:SF zażyczyła sobie prawie stówę i teraz odstawia taki numer? Lubiłem tę firmę za tanie wydania klasyki (Myth czy Age of Wonders), ale takie zachowanie faktycznie dyskwalifikuje.
Z rosyjskim wydaniem CMSF są dokładnie takie some problemy, 1C pogrywa sobie w identyczny sposób, można poczytać sobie na forum Battlefrontu.
Pamiętam jakie były narzekania na CD Projekt przy okazji uaktualnień do Europa Universalis 2 - że opóźnienia, że błędy w lokalizacji, itd. Ale oni jednak te łatki wydawali.
Swoją drogą czy takie zachowanie wydawcy nie stanowi podstawy do zwrotu gry jako produktu niepełnowartościowego? Szczególnie jeśli ktoś kupił wczesną wersję CM:SF, bo CD Action przynajmniej wydał wersję 1.08.
 
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
meryphillia 
Chorąży


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 101
Skąd: Piękna Stolica ;)
Wysłany: Wto Lis 04, 2008 3:37 am   

Wątpię by można było odzyskać jakiekolwiek pieniądze, szczególnie gdy gra była ostatnio wyprzedawana po 9.99zł.
Łatki do wersji 1.08 w wersji PL tez można zassać ze strony Cenegi, były one tylko wydawane ze sporym opóźnieniem, więc nie jest tak jak myślisz, że patche w ogóle się nie ukazywały.
Po drugie gra zamieszczona w CDAction, to jest właśnie to wydanie Cenegi, gdyby było inaczej problemów by nie było z patchowaniem. ;)

Problem Europejskich wersji gry tkwi w tym, że choć nominalnie wersja zabezpieczeń jest Paradoxu, to jednak lokalne wersje różnią się pewnie struktura danych i dlatego nie mogą być na nie wgrywane patche wydawane przez Battlefront, jako "AllIncluded".

Oczywiście nadal możesz zakupić w Battlefront moduł "Marines", który sam w sobie zawiera patch 1.10 i wgrać go na wersję PL podstawowej gry.
Jednak wtedy będziesz musiał już korzystać z Angielskojęzycznej wersji programu.

Mam cichą nadzieję, że mimo wszystko Cenega wyda "Bundlepack" podobnie jak 1C, który będzie zawierał w sobie podstawkę wraz z "Marines" i tym samym problem zostanie pośrednio rozwiązany.
Być może z tego powodu nastąpiła sprzedaż gry dla CDAction oraz wyprzedaż jej z magazynów po tak niskiej cenie (niby logiczne, bo z pewnością "bundle" kosztowałby ponownie ok. 100zł).
No ale tutaj jedyne na co można liczyć, to na jakiekolwiek informacje od Cenegi, a ta jednak unika odpowiedzi jakichkolwiek, związanych z CMSF...

Wyślę dzisiaj w dzień mejla do CDAction, może oni czegoś się dowiedzą w Cenedze. :)
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   5%   1/20
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lip 31, 2010 5:03 pm   

Odświeżymy temacik ;-)

Czy mnie oczy nie mylą, czy Cenega wydała wszystkie patche, nawet 1.20? Da się uaktualnić CMSF z płytki CDA?
 
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14