Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 842 Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Czw Kwi 06, 2006 3:04 pm
Może od razu dodam link do galerii, żeby wszyscy mogli ocenić :].
Ja bym chciał wiedzieć co dokładnie oznacza tu termin 3D. W Kozakach 2 w 3D są jednostki, walczące na dwuwymiarowym tle.
Ale do rzeczy. Ja jestem w grach raczej konserwatystą, jeśli chodzi o pewne elementy interfejsu, i bardzo lubię 2D, na którym się wychowałem.
Oczywiście rozumiem, że trzeba iść z tym "duchem czasu" i jeśli nie jest to nieudolnie wykonane (bugi, problemy z kamerę, kanty) to nie mam nic przeciwko.
O ile trójwymiarowość być może stanie się przyjazna dla oka w bliskim kontakcie z mapą, to już jej kilkukrotne oddalenie może spowodować zacinanie się gry (liczę więc, że cały kontynet będzie w 2D)
Poza tym 3D ma jedną, bardzo dobrą zaletę. Ja, szczerze powiedziawszy, nigdy nie mogłem się nauczyć w UE II jaki typ terenu przypada na odpowiedni kolor. Dokładniejsze oddanie podłoża automatycznie wpłynie na wysoką swiadomość podłoża po którym się poruszamy :] - "Aha, tu są góry, więc spróbuję je obejść".
Ciekaw jestem rozwiązania bitew. Czy twórcy nadal pozostawią je w tej samej formie, która czasem przybierała nieprawdopodobny wymiar - moje 24 bataliony piechoty o średnim moralu zostały pokonane przez ... 1 odział piechoty.
Jeśli dostaniemy do rąk bitwę turową lub rts, obawiałbym się, że ucierpi na tym sama gra. No i, pomimo całej radochy jaka płynie z prowadzenia bitwy, nie zapominajmy, że w EU na średniej lub wolnej szybkości gra się godzinami, dniami i tygodniami. Wprowadzenie jeszcze systemu ręcznego prowadzenia wojsk przedłużyłoby pewnie grę o jakieś 25% czasu .
Ale przy takim założeniu, twórcy mogą wprowadzić zarówno możliwość prowadzenia bitwy jak i jej rozstrzygnięcia losowego przez komp. (znamy, znamy :]).
Poza tym mam czysto techniczne zastrzeżenia, w porównaniu z EU II:
- możemy tworzyć tylko jedna sojuszniczą koalicję militarną (co jest o tyle niefajne, że np. grając w 1619 Hiszpanią jesteśmy w koalicji habsubrskiej, ale nie możemy sobie pozwolić na nowy sojusz w obliczu prowadzonych wojen na kontynetach amerykańskich).
- przegrany/i powinien/ni zawierać pokój z każdym wygranym z osobna. Ja się przynajmniej czuję oszukany, że mając własne plany podoboju bynajmniej myślę o zakończeniu kampanii, podczas gdy nagle muszę cofać wojskaw i roztrwoniłem skarbiec.
- sądze, że również przydałoby się urozmaicenie wojska (na strzelców, piechurów, armaty antywojskowe i nadające się do destrukcji fortów).
- a także kupę innych drobnych wzmianek, o których na razie nie bedę wspominał :]
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 842 Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Sro Kwi 12, 2006 1:59 pm
Wow - wypas :].
Podoba mi się coraz bardziej koncepcja 3D, ale wciąż chciałbym znać odpowiedź na sposób rozwiązania systemu bitewnego oraz ewentualnych zmian w mechanice. Bo mam nadzieję, że na poszerzaniu swobody gracza i ulepszaniu mechaniki, anie na grafice, skupią się programiści
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 1166 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Kwi 14, 2006 8:52 pm
Jest to coś, na co czekałem od baardzo dawna
Do dziś zdarza mi się siadać do EUII i pograć dość długo, ale doskwiera schematyczność gry i stara już grafika.
Backside napisał/a:
Ja się przynajmniej czuję oszukany, że mając własne plany podoboju bynajmniej myślę o zakończeniu kampanii, podczas gdy nagle muszę cofać wojskaw i roztrwoniłem skarbiec.
To, to to . Dlatego jak mogę, to rezygnuję z sojuszy, bo nie lubię być "wkopywanym" przez AI.
Odnośnie liczby jednostek, to możnaby zwiększyć ich ilość, ale bez przesady. Na przykład dla mnie lwia część jednostek w HoI była po prostu zbędna, bo albo nie miałem środków, albo nie czułem potrzeby ich tworzenia.
Myślę, że wystarczyłoby dodać podział na konnicę ciężką i konnych łuczników (potem strzelców), piechotę ciężką i lekką (może coś jak w AoEIII?), artylerię lekką i ciężką (oblężniczą) oraz dodać specjalne jednostki (typu saperzy).
Przydałoby się też kontrolować w jakiś sposób garnizony miast.
A z mniejszych rzeczy to chętnie zobaczyłbym pewną nacjonalizację jednostek (tak ad vocem wcześniejszych akapitów), np. Polska dysponowałaby Husarią o zwiększonym współczynniku ataku, a Turcja Janczarami ... oczywiście powinno się to pojawiać i zmieniać z upływem czasu i tak np. w XVIII wieku piechota pruska powinna święcić tryumfy, ale już w starciu z wojskami Napoleona powinna stracić na wartości.
Dodałbym też jakieś nowe opcje typu wybór ustroju na zasadzie obecnego wyboru religii (byłby on potem powiązany z ustawieniami polityki wewn.) i zdecydowanie widziałbym rozbudowany system rozwoju (np. zamiast "technologia lądowa" widziałbym konkretne przykłady, takie jak "zamek kołowy", "zamek skałkowy", "karakol", "odlewane, żelazne działa" itp..), coś w charakterze HoI.
Jak dla mnie to grafika 3D jest lepsza niż 2D. Choć nie jestem wielkim fanem serii z chęciom sobie pogram[gdy demo mnie zadowoli, a moje zasoby finansowe będą dostatecznie duże]
to moze ja troszke ponarzekam... ;]
nie podoba mi sie morze za bardzo (ale moze to tak tylko wyglada na screenach-konkretnie na pierwszym) i linia brzegowa
reszta jest ok, zwlaszcza te arty z jednostkami i budynkami wygladaja super
moze tak narzekam dlatego, ze jestem juz przyzwyczajony do wersji 2d?
w kazdym razie czekam ze zniecierpliwieniem i juz mysle jakie to wymagania beda i czy pojdzie na mojego kompa, czy tez trzeba bedzie zrobic "mala" modernizacje sprzetu :]
Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 11:28 pm Europa Universalis 3 MULTI tragedia
Co ja mam zrobić??? Jak gram sobie w EU3 samemu w pojedynczą gre to czas leci jak szalony wszystko jest OKI az milo grac. ALe jak gram z Kolegą na multi to czas leci 10 razy wolniej ze poprostu nie da sie grac. Przez 3 godziny czasu grania minely tylko 3 lata ?!!! Co mam zrobic zeby ten czas lecial szybciej na multi ?? Mam ju tego pacza 1.21 chyba ten nowy ??? Pomocy po co takie gry wypuszczac jak sie nie da grac normalnie na multi ??
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 1166 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 2:00 pm
W trybie multi czas jest ustalany przez założyciela serwera. Może on przyspieszyć lub zwolnić czas gry. Po więcej informacji zapraszam na forum EUIII http://forum.paradoxplaza...splay.php?f=323 .
Taaaa chyba wiem o tym. Ale jak gram przez neta w tą gre to czas leci 10 razy wolniej i tak i nie da sie w to normalnie grac!! Jak gram samemu to ta gra leci jak burza
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 1166 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 8:00 pm
Istnieje jeszcze coś takiego jak wydajność sprzetu. EU jest grą wymagającą przede wszystkim mocnego procka. Jeśli host ma słaby sprzęt, to może on sobie nie radzić z przeliczaniem rozgrywki i zwalnia ją.
Buhaha ........ EU3 najfajniejsza gra z serii. Rozmieszasz mnie Kamikadze. W EU3 czegoś brakuje, tego co ma EU2. Co prawda EU2 jest już grą starą ale można ją było bardzo szybko rozgryźć teraz w EU3 nie jest tak łatwo. Wogóle ja nie czuje do najnowszej części żadnego sentymentu a już mnie najbardziej wkurza system rekrutacji wojsk jaki schemat walki. Po protu tę część gry mocno zwalili. Również system dyplomacji jest pokiczkany jaki wiele innych opcji. Których dużo jest wymieniać. ( np : Nie rozumiem dlaczego jeszcze w XV wieku Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego było tak ważne ??, analizując uważnie fakty historyczne można stwierdzić że istniało ono od XIV wieku bardzo symbolicznie, a w XV pozostała tylko nazwa. Bo wiem po zakończeniu wojen religijnych w 1555 oraz po 1649 w Niemczech. Cesarstwo Niemieckie nie miało prawo bytu politycznego oraz nie było respektowane jako licząca się siła. ) Natomiast w EU3 nadal ono istnieje oraz wywiera przynajmniej dla mnie zbyt duży wpływ na politykę ościennych państw ....
Ja mam w grze błąd-gdy wygrywam bitwę to mam napisane, że PRZEGRAŁEM i na odwrót. W przeciwieństwie do EU2 nie ma opisu rozwoju technologii. Nie wiem też jak ulepszac fortyfikacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum