gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Pieniądze za pokój.
Autor Wiadomość
aragorn251 
Szeregowy


Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 1
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 3:20 pm   Pieniądze za pokój.

W negocjacjach pokojowych zażądałem ponad 2000 ale nie dostałem ich po zawarciu pokoju. To już chyba drugi raz. Dlaczego tak się dzieje?
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   0%   0/9
Leonardo 
Szeregowy


Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: Pią Lut 25, 2011 9:06 pm   

No widzisz, tak po prostu jest. Za to jeżeli Ty będziesz posiadał w skarbcu np 197złota, a za pokój zgodzisz się dać np 500 to automatycznie się zadłużysz i komputer dostanie od Ciebie tyle, ile powinien:) Inną sprawą jest to, że komputer wie ile masz pieniędzy w skarbcu...
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   12%   1/8
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią Lut 25, 2011 10:12 pm   

Niestety pierwsze dwie części EU (o trzeciej się nie wypowiadam, gdyż poza krótkimi momentami nie grałem) były dość zaburaczone, zawsze mnie śmieszyło, jak komputer mimo totalnej klęski odmawiał zawarcia jakiegokolwiek pokoju... Choć czegoś takiego jak u autora nie doświadczyłem.
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Leonardo 
Szeregowy


Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: Pon Lut 28, 2011 9:05 pm   

Inny przykład-powiedzmy Anglia w wojnie z Polską zamiast wziąć Gdańsk lub inną prowincją nadmorską(o ile takowa jest) weźmie np Mazowsze. Zawsze mnie to Irytuje-dlaczego komp tak dziwnie wybiera prowincje po wygraniu wojny ? Logicznie że bierze się kraine z którą ma się bezpośrednią styczność(granice), ewentualnie prowincje nadmorską, ale nie enklawe!!! Dziwnym trafem ww sytuacje nie zdażyła się nigdy Rosji kiedy grałem... Sposób prowadzenia wojny przez komp też mnie niekiedy doprowadza do szału i wyłączam gre.
Ps. Czy Polska ma zaprogramowaną "nieudolność" ?
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   12%   1/8
Eltoro 
Szeregowy
Wielki Eltoro


Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Mar 06, 2011 11:07 pm   

Klemens. Każdemu krajowi można zrobić autopokój. Polega to na zyskaniu 100% prowincji i zmasakrowaniu całej floty i armii wroga. Wtedy wyślesz pokój za 100% nawet i przyjmują na pewno ;)

Co do zaburaczenia eu2 to nie przesadzajcie bo gra jest modna, nie wiedza was gubi ;)

Co do nieudolności komputera to owszem A jest słabe, warto więc zagrać sobie na jakimś scenariuszu do gier multiplayer chociażby mojego autorstwa, gdzie kraje mają sporą ilości core i nieco łatwiejszy start, dzięki czemu nawet Ai składa swoje ziemie. Ostatnio testowałem coś na single player na moim scenariuszu i kraje europejskie zjednoczyły się jak w I wojnie światowej. Hiszpania posiadała nawet Azteków :) zapraszam do siebie na forum
 
 
   
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   66%   6/9
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Mar 07, 2011 7:19 am   

Eltoro napisał/a:
Klemens. Każdemu krajowi można zrobić autopokój. Polega to na zyskaniu 100% prowincji i zmasakrowaniu całej floty i armii wroga. Wtedy wyślesz pokój za 100% nawet i przyjmują na pewno ;)


Wyobraź sobie, iż widziałem przypadki odrzucenia propozycji pokojowych w takich sytuacjach, i to gdy moja propozycja była urągająco niższa niż te 100%. Raz nawet musiałem odczekać 5 lat czasu gry, by doszło do automatycznego rozejmu, a przyznasz, że to już zdrowe nie było...
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Eltoro 
Szeregowy
Wielki Eltoro


Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 07, 2011 11:38 am   

Klemens znam tą grę i nie opowiadaj mi farmazonów. Musieli mieć gdzieś flotę lub wojsko. Mogło im zostać gdzieś u kogoś po wojnie i nie widziałeś, lub mieli cesarza i gdzieś w rzeszy(o ile to kraj z granicy Rzeszy) lub mieli gdzieś flotę.

Nawet jeśli zdobędziesz załóżmy z 2 prowincje z 5 i masz np ok 40%, chcesz wziąć 2 prowincje które są warte 50%, reszte 3 prowincji zajął komputer(lub Twój kolega jak grasz na mp) i nie możesz zdobyć kolejnych % by wziąć te swoje 50%( 2 prowy). Wtedy również ubijasz im cała armie, flotę i czekasz ok 5-10lat cały czas stabhitując. Wreszcie się zgodzą i oddadzą 50% mimo iż masz 40%
 
 
   
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   66%   6/9
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Mar 07, 2011 6:56 pm   

Eltoro napisał/a:
Klemens znam tą grę i nie opowiadaj mi farmazonów.


Kolego, nad tą grą spędziłem n-tysięcy godzin i zapewniam Cię, iż wiem o czym piszę:) Nie, to państwo nie miało cesarza, nie miało żadnych innych wojsk (a przynajmniej nie na odkrytych przeze mnie kontynentach;)). Podejrzewam, iż to był jakiś bug przejawiający się w ekstremalnych sytuacjach, mam grę w pierwotnej edycji pudełkowej, z reguły nie patchuję.
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Eltoro 
Szeregowy
Wielki Eltoro


Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 07, 2011 9:42 pm   

Klemens bez urazy ale dla mnie jesteś tylko kolejnym noobem i nie kłóć się ze mną jeśli chodzi o technikalia tej gry. Poza tym o czym my tu w ogóle gadamy jak grasz na patchu 1.1 czy jakimś inny gdzie sędziowie zwiększają % produkcji, coty eot a guberki o 1% infle zmniejszają.

I'm owned.
 
 
   
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   66%   6/9
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto Mar 08, 2011 7:17 am   

Cytat:
Klemens bez urazy ale dla mnie jesteś tylko kolejnym noobem


Zonk, noob o tysiącach godzin doświadczenia na koncie? :mrgreen:

Eltoro napisał/a:
i nie kłóć się ze mną jeśli chodzi o technikalia tej gry


"Jeśli rzeczywistość jest niezgodna z moim poglądem, tym gorzej dla rzeczywistości" :wink:

Spoko, nie zamierzam się kłócić, ale zapewniam Cię, iż WIEM o czym piszę.

Eltoro napisał/a:
Poza tym o czym my tu w ogóle gadamy jak grasz na patchu 1.1 czy jakimś inny gdzie sędziowie zwiększają % produkcji, coty eot a guberki o 1% infle zmniejszają.


Rozmawiamy o wiadomej grze w jednej z jej wersji. :wink: To, iż uważasz ją za nieudaną/nielogiczną nie zmienia faktu, iż jest to jednak Europa Universalis :wink: Prosiłbym jednak o konsekwencję - albo jestem noobem, albo wersja gry niewłaściwa :wink:
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Leonardo 
Szeregowy


Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: Pią Mar 11, 2011 7:55 pm   

Ja się chciałem tylko zapytać dlaczego uważasz za minus to, że gubernator zmiejsza inflacje o 1% ? W realnym świecie także da się ją zbić....
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   12%   1/8
Eltoro 
Szeregowy
Wielki Eltoro


Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Mar 15, 2011 5:36 pm   

Na starych patcha zmniejsza o 1% każdy postawiony guberek. Na 1.09, gdy się posiada we wszystkich prowincjach gubernatorów, spada o 0,25% rocznie.
 
 
   
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   66%   6/9
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
widmo, recenzje anime
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16