gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Europa Universalis
Autor Wiadomość
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 6:38 pm   

Cytat:
granica jest może cienka, ale jeśli już kwalifikować tę grę to jest turówką. Czemu? Bo 1dzień=1tura, jest to najmniejszy okres w grze, w którym może się coś wydarzyć, czyli można go uznać za turę.


Nie zgadzam się z tym i pomimo, iż lubię bardzo turówki (Civilization, Colonization, Jagged Alliance, seria UFO), to w całej rozciągłości nie zgadzam się. :wink:

Turówka cechuje się tym, że rozgrywka wyraźnie podzielona jest na tury, w których czas na wykonanie danej czynności przyznawany jest kolejnym to graczom. W EU po zatrzymaniu czasu, czas ten zatrzymuje się u wszystkich graczy powodując niemożność wykonania ruchu, który swoją konsekwencję będzie miał zaraz po wydaniu rozkazu.
A, że podział w EU jest na dni, miesiące itp., to można powiedzieć (wg. Ajmdemena 8) ), że i Arline Tycoon jest turówką, a tego już moje nerwy znieść by nie mogły. :D
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 7:00 pm   

gracze mają ograniczony czas na wykonanie tury, co jest standardem przy graniu w turówki na multi- zgodzę się, że nie jest to typowa turówka i trzeba by mówić o dziesiątkach tysięcy tur co zakrawa na absurd, ale definicji RTS nie spełnia tym bardziej. Może pogódźmy się, że jest to mieszanka, co chyba zresztą wychodzi grZe na dobre, bo wzięła raczej lepsze rzeczy z RTSów i turówek.
 
 
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 7:10 pm   

Coz, Gonzo, Twe porownanie z Airlinem jest nietrafne. W czym bowiem tkwi roznica? W rodzaju pauzy: EU przentuje wariant "aktywny" w odroznieniu od AT. W EU w trakcie owej tury-dnia mozemy dokonac praktycznie wszystkiego: zmienic zupelnie rozkazy dla wszystkich naszych jednostek, przemyslec strategie, sprawdzic statystki i rozne dane, a przy okazji pojsc zrobic sobie herbate or sth. AT zas oferuje jedynie ta ostatnia opcje.

Porownaj sobie EU z takimi grami jak Starcraft, C&C itp. a np. Civilization, MoO - do ktorej mechanika gry wydaje Ci sie bardziej podobna? Z reka na sercu poprosze!
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 11:27 pm   

Zgadzam się z Gonzem i z tymi słowami:
"Turówka cechuje się tym, że rozgrywka wyraźnie podzielona jest na tury, w których czas na wykonanie danej czynności przyznawany jest kolejnym to graczom"
Porównaj EU do turowego Medievala. Tam istotą gry jest to, że wykonujesz szereg czynności podczas okresu czasu, następnie kończysz i działają po kolei twoi rywale. Jak widzisz tu każdy działa jeden po drugim, a w EU wszyscy równolegle, a pauzy wyznczasz ty sam, nie komputer czy zakończenie działań.
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 4:04 pm   

Więc jest równowaga 2:2, jeśli chodzi o turowość EU.:) Zróbmy może tak: Europa Universalis jest turowym RTSem. :D
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Simon
Major


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 204
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 8:45 pm   

No wiec powstal nam TRTS (Turowy RTS) ... Jeszcze kilka takich dyskusji, a zrodza sie miliony nowych gatunkow ;) . Ale tak BTW do co nowych gatunkow: jak byscie nazwali polaczenie RTS + FPS = ??? . Bardzo prosze o odpowiedz, bo takowa gra wyjdzie w pierwszym kwartale 2005 roku i zapowiada sie naprawde ciekawie (tytulu narazie nie ujawnie, bo chcialbym napisac o tym zapowiedz - pisze ja od sierpnia :( - a raczej nie pisze :( - i nie chce, byscie szperali po necie i szukali info o niej, bo to zapowidz ma was zapoznac z gra :P ).

No a tak jeszcze wracajac do turowek, juz nie TRTS`ów. Managery tez maja cos z turowek... ;) :P
 
 
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   33%   10/30
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Sro Lis 03, 2004 9:52 pm   

Cytat:
Managery tez maja cos z turowek...


Managery są turówkami z dowolnym czasem na turę.:)))
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 12:44 pm   

Backside napisał/a:
Jak widzisz tu każdy działa jeden po drugim, a w EU wszyscy równolegle, a pauzy wyznczasz ty sam, nie komputer czy zakończenie działań.


Blad!!! Nic prostszego niz wlaczyc wszystkie opcje autopauzy, wlacznie z ta stopujaca gre po uplywie jednego dnia czasu rozgrywki!:)))

Z EU znacznie latwiej zrobic turowke, niz erteesa, a o zadnych mieszankach nie chce slyszec!:)))) Tym bardziej, ze nie ma dzialu: "Strategie - mieszanki":))) ( i na pewno takowy nie powstanie!:))))

Gonzo napisał/a:
Managery są turówkami z dowolnym czasem na turę.


Eee, przeciez chyba na tym polegaja turowki, czyz nie?:)) Oczywiscie sa pewne wariacje, ale to sa odstepstwa od reguly...
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 3:19 pm   

No to to juz jest wojna !!! Wytaczajmy więc cieżkie kalibry i zobaczymy jak w czasach EU II kto ma rację :>.

Ja więc, tu i teraz, zawiązuję Ligę Świętą, której celem będzie bronić świętej przynależności Universalnej Europy jako substancji czasu rzeczywistego. Traktat zawarty przez Najjasniejszego księcia Wirtembergii Backsida I w Nordlingen. Tym samym zachęcam wszystkich wierzących w czystość RTS'ową EU II to podpisania się pod tym traktatem i rozpocząć działalność wojenną przeciwn naszym wrogom!!
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Perkun 
Pułkownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2004
Posty: 255
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 6:31 pm   

Cóż...ze swej strony mogę jedynie dodać, że Gry Online jednoznacznie wskazują na gatunkowość całej serii, a mianowicie:strategiczne- RTS. Opcja pauzy-fakt, że niezastąpiona-to tylko opcja i możemy z niej korzystać lub nie, podobnie, jak modyfikować upływ czasu. To, że korzystałem bardzo z opcji pauzy( kontrolując prowincje, usprawnienia itd.), to jednak cała akcja toczy się w czasie rzeczywistym, w tym samym czasie przeciwnik wykonuje posunięcia, działania. Nie ma klasycznego podziału, że najpierw ja wykonuje działania, ruchy a potem przeciwnik albo oglądanie rezultatu swoich posunięć. W każdej chwili mogę ingerować we własne posunięcia.
Choć gra nie jest na pewno klasycznym RTS z widokiem na klasyczny obszar, gdzie poruszają się postacie, stawiam budynki, toczę bitwy itd. Tu w zasadzie wszystko toczy się na mapie:) Gra jak najbardziej strategiczna, wykorzystująca czas rzeczywisty, którym możemy manipulować lub wręcz go zatrzymać, z domieszką gier ekonomicznych.
I tylko bez żadnych Świętych Lig. Już takie akcje miały miejsce w Sztabie i było to raczej niepoważne:)
 
 
Poziom: 14 HP   0%   0/426
   MP   100%   203/203
   EXP   93%   31/33
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 7:01 pm   

Cytat:
mianowicie:strategiczne- RTS


Więc 3:2 dla RTSowców!:)
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Simon
Major


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 204
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 9:59 pm   

ja jestem za TRTS`em

:D
 
 
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   33%   10/30
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Sob Lis 06, 2004 11:45 am   

pytanie czy rozróżnienie polega na tym, że w RTSach wszyscy wykonują rozkazy jednocześnie a w turówkach nie? Nie zgodziłbym się- mogą być turówki z turą wykonywaną jednocześnie przez wszystkich graczy i wynikami potem przez nich obserwowanymi i pod to można zakfalifikować EU. Poza tym jak już powiedziałem wyraźnie rozróżniamy samą turę, czyli 1dzień. Czas rzeczywisty zaś charakteryzuje się tym, że jest wartością ciągłą i nie da się wydzielić najmniejszej, niepodzielnej jednostki.

A tak na marginesie: mnie dużo ciężej byłoby sklasyfikować Combat Mission niż EU :)
 
 
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Sob Lis 06, 2004 12:17 pm   

Cytat:
Poza tym jak już powiedziałem wyraźnie rozróżniamy samą turę, czyli 1dzień.


A ja mówię, że większość gier ma podobny podział, np. Arline Tycoon i niech mi nikt nie mówi, że to porównianie jest niewłaściwe, bo przykład z tym jednym dniem jest również niewłaściwy! :evil:
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Lis 06, 2004 12:32 pm   

--> Gonzo

Juz tlumaczylem - w Airlinie czas uplywa niezaleznie od naszej woli, jedynie jest wyswietlany ow uplyw - to jedyna roznica pod tym wzgledem z np. StarCraftem. Po wcisnieciu pauzy nie mamy zadnego wplywu na gre. Zupelnie odmiennie przedstawia sie sprawa w EU...
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
anime, opowiadania
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15