gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Mechnika gry
Autor Wiadomość
lukaswit 
Szeregowy


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1
Wysłany: Wto Lis 25, 2008 11:24 pm   Mechnika gry

Mógłby ktoś poinformować jak liczy się zadawane obrażenia? Bo jeszcze nie skapowałem. W takim HoMM 2 mam jednego smoka który ma 23 ataki uwzgledniają atak bohatera i damage 25-50 i zadaje on pierwszo-poziomowym oddziale barbarzyńców 83 HP. Myślałem że dodaje się attacki do damage'a i odejmuje defence przeciwnika ale tutaj nawet suma jest większa (73). Mógłby ktoś przybliżyć jak obliczyć to?
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   0%   0/9
erykion 
Kapral
pizza boy of Jesus


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 163
Skąd: czeluść
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 9:42 pm   

Odkąd pamiętam, attack skill (po odjęciu defence skill przeciwnika) stanowił procent o który powiększa się ilość zadawanych przez stwora/oddział obrażeń.
 
 
   
Poziom: 11 HP   0%   0/272
   MP   100%   130/130
   EXP   84%   21/25
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Sob Paź 30, 2010 1:36 pm   

Wiem, że na pewno w trójce jest tak jak podam. Są 3 scenariusze:
1. Atakujący ma większy atak niż obrońca defense.
Wtedy za każdy punkt przewagi dmg zwiększa się o 5%.
2. Atak i obrona równe.
Dmg niezmieniony
3. Obrona wyższa.
Wtedy za każdy punkt przewagi dmg zmniejsza się o 2,5%


Jak widać znaczy to, że im większa przewaga, tym mniejszy zysk z kolejnych punktów ataku, natomiast tym większy z kolejnych punktów obrony (40 punktów przewagi oznacza brak otrzymywanych obrażeń- w praktyce wynoszą one 1). Jednak początkowe punkty przewagi dają dużo więcej "atakowi".

Co by podać mniej obczajającym matematykę przykład. Stwór ma 13 ataku +8 ataku bohatera i zadaje 8-12 dmg. Obrońca ma 10 obrony + 6 obrony bohatera (inne skille nie mają w tym momencie znaczenia). Zatem atakujący zadaje 8-13 dmg powiększone o (8+13-10-6=) 5 razy 5%. Czyli dodatkowo 25% obrażeń.

Tu uwaga: chyba najpierw możliwy zakres obrażeń jest dostosowany atakiem i obroną, a dopiero potem losuje się liczbę z uzyskanego przedziału. Np. 1 smok o dmg 25-50 może mieć dzięki przewadze ataku 20 nad obroną przeciwnika +100% dmg, czyli zakres obrażeń 50-100. Przy fałszywości mojej tezy (tzn. najpierw losuje dmg z przedziału 25-50, potem dostosowuje go przewagą ataku, czyli mnoży razy 2), dmg mógłyby być tylko parzystą liczbą z tego przedziału (50-100), zaś z tego co zaobserwowałem tak nie jest. Nie przeprowadziłem co prawda tego eksperymentu dokładnie w przedstawionej tu formie (polecam chętnym) - o tyle dobrej, że niezależnej od zaokrągleń, ale obserwacje skłaniają mnie właśnie ku przedstawionej tu tezie.

Wniosek dla przykładu - stwór zamiast 8-12 dmg zada 10-15 dmg (25% więcej). Specjalnie wziąłem wygodne liczby, bo nie znam metody zaokrąglania :)
 
 
   
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
recenzje anime, fanfiki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15