Wysłany: Nie Mar 19, 2006 11:13 am HoMM 2/3 gra w sieci
Ponieważ to zagadnienie wydaje się tu największym problemem i bez przerwy dostaję maile w tej sprawie - mały przewodnik - krok po kroku co zrobić, aby zagrać w sieci. Sam grałem jedynie w sieci lokalnej i poprzez KALI, ponieważ mam standardową sieć z tłumaczeniem adresów, więc połączenie komputerów po IP to niby teoria.
1) Być może to wina KALI, ale różne wersje gry nie potrafiły się ze sobą połączyć (nie dotyczy to różnych wersji językowych). Tu rozwiązanie jest akurat proste - wystarczy zainstalować to samo WOG.
2) Chodzące w tle DC++ powodowało problemy z połączeniem. Dla bezpieczeństwa więc lepiej powyłączać wszelkie firewalle, antiviry, poczty i P2P.
3) W zależności od konfiguracji naszej sieci trochę inaczej trzeba się do tego zabrać, ale i tak wszystko sprowadza się do tego, że ktoś tworzy/wczytuje grę, a reszta się dołącza:
a) Jeśli mamy sieć lokalną/osiedlową - całkiem możliwe, że obsługuje ona bezpośrednie połączenie między komputerami w tej sieci. Jeśli na pulpicie jest ikona "Otoczenie sieciowe" i po kliknięciu w nią widać inne komputery sprawa jest najprostsza. Jeśli ikony nie ma spróbujmy doinstalować we właściwościach karty protokół IPX.
- jesteśmy w tej kategorii? Doskonale. Jeden z graczy (HOST - najlepiej z najmocniejszą maszyną) odpala grę i wybiera NOWA GRA - GRA WIELOOSOBOWA - IPX - HOSTUJ. To go przeniesie do ekranu wyboru planszy - tu czeka na dołączenie pozostałych graczy.
- reszta robi prawie identycznie, tylko nie wybiera HOSTUJ, ale powinna widzieć spis utworzonych gier w oknie (po wyborze NOWA GRA - GRA WIELOOSOBOWA - IPX) - wybierają jedną z nich i ikonę POŁĄCZ
b) Połączenie internetowe. HOST musi mieć zewnętrzne IP. Pozostali teoretycznie mogą mieć dowolną konfigurację sieci. W każdym razie u mnie, ani u znajomych z podobną siecią, to nie działało. Nawet na serwerach GAMESPY, czy MSN.
- HOST tworzy grę podobnie, jak powyżej, z tym, że jako protokół wybiera TCP/IP, nie IPX.
- dołączający podobnie - TCP/IP zamiast IPX i potem muszą wpisać IP HOSTa
c) tłumaczenie adresów (NAT) - jeśli nasz adres IP wygląda w stylu 192.168.xxx.xxx to mamy problem - jesteśmy w sieci tłumaczącej adresy - bezpośrednie połączenie jest niemożliwe w większości przypadków - musimy nieco oszukać.
- ściągamy KALI, tworzymy konto, pozwalamy programowi wyszukać zainstalowane gry - powinien znaleźć HoMM bez problemu.
- tworzymy LOBBY gry - tu powinni wejść wszyscy gracze (tworzy je dowolna osoba), każdy odznacza, że jest gotowy grać, osoba tworząca odpala wtedy grę przyciskiem w LOBBY - każdemu gra ładuje się automatycznie, nic nie trzeba pstrykać
- KALI symuluje sieć lokalną - dalej postępujemy identycznie, jak w podpunkcie a. Nikt nie może wyjść z gry, ponieważ wtedy zniknie z LOBBY KALI i żeby się dołączyć trzeba całą procedurę przeprowadzić od początku. HOSTem może być dowolny gracz. Nie koniecznie tworzący LOBBY
Słyszałem, że podobnie do KALI działa THE ALL-SEEING EYE - nie testowałem tego.
W przypadku utraty połączenia, nic straconwgo. I tak gra nagrywa swój stan na końcu każdej tury. Łączymy się podobnie, jak wyżej, ale każdy wybiera WCZYTAJ GRĘ, zamiast NOWA GRA.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum