Wysłany: Nie Mar 18, 2007 10:32 pm Jak bedzie wyglądać przyszłosć RTS-ów?
Założę się, że każdy z was nie raz zastanawial się nad tym pytaniem. Lecz poza waszą opinią odnośnie przyszłości RTS-ów, chciałbym też dowiedzieć się co trzeba zrobić by gatunek tych gier komputerowych rozwijał się. Czego oczekujecie od producentów?
Według mnie RTS-y tworzy się według bardzo prostego schematu: piękna oprawa audiowizualna i prosta w obsłudze gra, która nie jest wyzwaniem dla prawdziwych vveteranów strategii. W dodatku okazuje się potem, że gra jest starym hitem po tuningu. Owszem: od czasu do czasu ktoś stworzy jakąś orginalną grę. I bardzo dobrze, ale wiele ciekawych pomysłów przepadnie przez ten prosty schemat.
Czego wymagam od producentów? By strategie były trudniejsze. Niech poziom "trudny" będzie naprawdę trudny! Czy producenci tworzą gry dla emerytek?!? Nie chcę przechodzic misji 40 razy ale chcę by gra zmuszała mnie do jakiegoś wysiłku. Poza tym chciałbym też by większą uwagę zwracano na taktykę. Oczywiście miło by też było gdyby przy okazji gra była ładna ale w tych czasach to już standart.
[ Dodano: Wto Mar 20, 2007 6:30 pm ]
Taki ciekawy temat a nikt się nie wypowiada.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 101 Skąd: Piękna Stolica ;)
Wysłany: Sro Mar 21, 2007 3:38 am
RTS nigdy nie stana się grami wymagającymi większego "myślenia strategicznego" niż ma to miejsce obecnie. A dlaczego? Dlatego, że z założenia są grami małoskomplikowanymi, by przeciętny nastolatek z "Zachodu" potrafił ją przejść w ogóle...
Taka niestety jest prawda.
Mi osobiście to nie przeszkadza, bowiem już od lat traktuję RTS, tak jak powinno się je traktować, czyli jako miłe i szybkie (wypełnione po brzegi akcją) "strzelanki" strategiczne . Niczego więcej od RTS'ów nie oczekuję... no móze oprócz w obecnych czasach, ładnej grafiki (jak ma to miejsce w Company of Heroes czy Supreme Commander).
Dlatego myślę, że z czasem RTS'y jeszcze bardziej "zdurnieją", aż w końcu przestaną w ogóle bawić.
Myślę, że podstawą RTS-ów jest tryb multiplayer- i pod tym kątem twórcy powinni je tworzyć. Ogromny sukces Starcrafta został osiągnięty właśnie dzięki temu, choć i tryb single player był wyśmienicie wykonany.
Czego więc oczekuję od dobrej gry RTS? Dynamicznej rozgrywki, którą zapewnia moim zdaniem bogactwo jednostek wyspecjalizowanych w pewnych dziedzinach. Właśnie w Starcrafcie jedną z głównych bolączek gracza jest zabezpieczenie się przed różnymi możliwymi strategiami przeciwnika. Możliwymi dzięki bogactwu jednostek w grze. Bogactwo to musi być jednak w miarę łatwe do opanowania- interfejs musi pozwalać dokonać wiele poprzez niewiele kliknięć. Tu równowagę znaleźć trudno, ale nikt nie mówił, że stworzenie dobrej gry jest łatwe .
Ponadto trzeba zapewnić motywację do walki o kontrolę nad mapą, podoba mi się pomysł punktów strategicznych z Warhammera 40k- genialny w swojej prostocie. Do tego zbilansowanie stron, no i kluczowy "ekstra-czynnik"- klimat gry, nadanie pewnego charakteru jednostkom (tu brawo Blizzard!) i stronom konfliktu ogólnie. Na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 26, 2007 11:22 am
Przyszłość rts'ów?
hmmm... ja osobiście twierdzę, że w kwestii gier rts nie ruszyło się prawie nic od czasów Warcrafta III, mam tu na myśli to, że ciągle rozgrywka jest ta sama, a jedyna co się ciągle ulepsza to prócz grafiki jest ilość jednostek, które można produkować i ta praktycznie tylko to idzie do przodu bo zauważcie, że rts'y są robione w coraz większej skali. Porównanie?
Warcraft III i chociażby Dawn Of War.
A przyszłość rts'ów powinna być inna. Moim zdaniem wszystkie rtsy powinny zachować konwencję gier starych takich jak Starcraft czy choćby seria Warcraft. Robiąc coraz większą skale i tworząc nowe silniki graficzne twórcy gier zapominają o głębi czyli o czymś co dla gry jest najważniejsze. Gdzie w nowych grach jest klimat, charakter i te epicka fabuła, która przyczniała się do tego, że nie chciało się odejść od monitora chociażby na chwilę?
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 26, 2007 2:54 pm
Mikiss napisał/a:
totalny brak muzyki podczas rozrywki
?? Może masz wersję Razor - też ją kiedyś miałem i owszem muzyki nie było.
Zakup Antologią Blizzarda w której jest między innymi starcraft (oryginał ma muzykę ) to zagramy przez battle.net .
Gram teraz w Starcrafta. Dlaczego!? Bo jest dobry. W skali 1 na 6 dałbym mu 4+. Minusy to oczywiście grafika i totalny brak muzyki podczas rozrywki.
Nie bluźnij Starcraft w każdej skali powinien otrzymywać ocenę o jeden wyższą od maksymalnej
A jeśli chodzi o muzykę, to uważam, że jest znośna (a w porównaniu do innych gier RTS nawet bardzo dobra) i taka zresztą powinna być- to nie o nią w tej grze chodzi.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2007 Posty: 159 Skąd: a przyjedziesz?
Wysłany: Nie Maj 20, 2007 12:37 pm
Ciemno widzę przyszłość RTSów. Dlaczego? Ano dlatego, że większość bardzo oryginalnych pomysłów jest już wykorzystana, remake'i (zarówno tytułu jak i nawiązanie) są często ostatnią lipą, no i zbyt nowocześnie się robi. Dla mnie złotym wiekiem RTSów były czasy Twierzy, Red Alerta 2 czy WarCrafta III.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum