gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Seria Anno (1602/1503)
Autor Wiadomość
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Sob Paź 30, 2004 9:26 pm   Seria Anno (1602/1503)

Może ktoś z was zetknął się z mistrzowską grą pt. Anno 1602 :>. Jeśli nie to naprawdę gorąco polecam!!! Jest to jedna z najważniejszych dla mnie gier, początek moich strategii.
Trudno opisujać tą grą, może strategiczno-ekonomiczna, i uwaga bo oryginalna na tyle, że większość elentów będzie tu nowa i niespotykana.

Ogólnie zadaniem gry jest zasiedlenie wyspy, budowa świetnie prosperującego miasta/aglomeracji, zapewnianie sprawej linni produkcyjnej i transportu dóbr by zadowolic naszych mieszkańców, często też handel i walka z piratami czy o żyżne terytoria.

Gra niesamowicie grywalna, dosyć prosta w obsłudze (brak jakichś tabel czy skomplikowanych podatków i systemów handlu). Polecam!!!
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Pon Lis 01, 2004 4:45 pm   

Gra niezła, ale pamiętam, że handel dosyć niewydolny. No i w momencie, kiedy trzeba było zacząć robić armię i ją gdzieś wysłać robiło się nudno :wink: (w sumie to chyba tylko raz wytrzymałem do inwazji)
Oryginalną też bym jej nie nazwał, to wszystko było w Ceasar'ze tudzież Faraonie, czy Settlersach.
No i ten dziwny instalator - miliony spakowanych plików :twisted:
Ale wbrew pozorom nie było tak źle :)
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pon Lis 01, 2004 8:34 pm   

Cóż, handel był tak naprawdę dodatkiem, choć z drugiwej strony czymś niezbędnym. Na samym początku potrzeba nam było opcji kupna Narzędzi, a potem juz mogliśmy tylko sprzedawać albo samemu pływać od portu do portu opychając towary. Nie jest to jakieś mistworzwstwo, ale zwróćmy uwagę, że to Nowy Świat i zaledwie parę małych miast, którym daleko do rynków handlowych a la Modena czy Wenecja.
Z armią jest przypał, bo nie ma tu miejsc na bitwy i wygrywa ten kto ma wieżę na wyspie czy więcej jenostek :D . Inaczej jest w części 1503, gdzie jednostek jest więcej, każda ma jakies bonusy na inne jednostki, jest chodzenie po murach, różne machiny oblężnicze itp.

Co do podbieństwa: z Settlersami ma wspólnego bardzo nie wiele i jest zrealizowane w inny sposób, a w Faraona nie grałem :p
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 2:48 pm   

W Anno charakterystyczny jest klimat gry. Klimat kolonializmu, podbojów oraz budowy imperium. Fakt - handel oraz armia nawet w AD 1503 nie zostały znacząco ulepszone i z punktu widzenia gracza, który zajmie się ją przez kilkanaście min., są to jedynie dodatki. Później zaczynami odczuwać to, że bez handlu po prostu nie wytrwamy, lecz za to bez armii nie będzie jeszcze tak tragicznie.
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 7:12 pm   

Powiem szczerze, ze po nieco dluzszym obcowaniu z AD 1602 rozczarowalem sie, zwlaszcza po wczesniejszej rozgrywce w demie. Gra miala praktycznie wszystkie skladniki, by stac sie hitem, ale razem jakos to nie zagralo... Zabraklo owego abstrakcyjnego, niedefiniowalnego "playbility" - miodnosci.
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Wto Lis 02, 2004 11:30 pm   

Musimy mieć inny system określania "miodowności", bo ja takową wyczułem do granic możliwośc - inaczej nie spędziłbym godzin przed tą grą :) .
Może grałeś trochę krótko?, bo trzeba przyznać, że dojście do naprawdę ciekawego etapu gry zajmuje sporo czasu
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 12:46 pm   

Backside napisał/a:
Może grałeś trochę krótko?, bo trzeba przyznać, że dojście do naprawdę ciekawego etapu gry zajmuje sporo czasu


Przeszedlem kampanie, pogralem troche w trybie swobodnym, ogolnie nad gra spedzilem nieco ponad tydzien czasu. Brak "miodnosci" polega na tym, iz juz wiecej do owej gry nie wracalem. Potwierdzaja to zreszta chyba wyniki sprzedazy etc. Grze brakuje po prostu owego "czegos", co sprawia, ze produkcja ta staje sie ponadczasowa - vide Civilization, MoO czy StarCraft.
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 3:02 pm   

Klemens napisał/a:
Brak "miodnosci" polega na tym, iz juz wiecej do owej gry nie wracalem. Potwierdzaja to zreszta chyba wyniki sprzedazy etc.


Cóż, nie chcę nic mówić obraźliwego, ale w skróci: ten argument nie jest najlepszy :D . Powiedz mi czy to, że gra Tzar i Majesty nie sprzedawały się dobrze (Majesty przecież nie ukazło się nawet w eXtra Klasyce jak większość starszych gier od CDP!!!) to znaczyn, ze są kiepskie. A podobnie z grą Knights and Merchant: The Shattered Kingdom, której zapasy są rozprzedawane w promocjach po 15 zł, a gra stała się popularna przez sprzedaż w pismach komp. - czy to znaczy, że też jest kiepska :>.

To prawda, że tej grze brakuje czegoś takiego jak ma StarCraft, pewnie dlatego, że gra wymaga spokojnego działania i powolnego dochodzenia do sukcesu, może dlatego, że rozgrywka multi nie jest tak intrygująco.
Zauważ, ze rozgrywkę z partnerem z WIII czy Starcrafta można rozegrać nawet w 15 min., a w Anno nie dość, że przynamniej 3h to tam są inne priorytety.

Cóż, ja mam chyba jakieś inne od wsyztskich wartości estetyczne :p. Nie wiem jak inni, ale ja się strasznie jaram epoką renesansu i baroku, odkryciami geograficznymi, czasami kolonizacji i podbojów nowej ziemi, tudzież nowożytnym handlem i poltyką, wieć taka gra to dla mnie czysty miód :D .
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 3:14 pm   

Wiesz, teraz ja powiem, ze Twoj argument jest nie najlepszy:)))).

Tak sie bowiem sklada, ze naklady na PROMOCJE Tzara, czy zwlaszcza Majesty byly nieporownywalnie mniejsze, niz w przypadku Anno.

"Miodnosc" gry to oczywiscie rzecz wzgledna, podlegajaca gustom, ale sam musisz uczciwie przyznac, iz Anno nie przeszlo do historii gier jako wybitna produkcja, do ktorych sie porownuje inne. Mowiac o SC pieknie przemilczales:)) jeszcze inny podany przeze mnie przyklad - MoO, w ktorym rozegranie krotkiej partyjki jest praktycznie niemozliwe. Podobnie rzecz sie ma z np. Settlersami( w ktore tez sie krotkiego scenariusza zagrac nie da) - sam w swej recenzji bierzesz ta gre do porownania... A z Anno tak nie jest...

Ale to mimo wszystko sprawa gustu, wiec nie dyskutujmy o tym:)))
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pią Lis 05, 2004 3:38 pm   

Klemens napisał/a:
Wiesz, teraz ja powiem, ze Twoj argument jest nie najlepszy:)))).
Tak sie bowiem sklada, ze naklady na PROMOCJE Tzara, czy zwlaszcza Majesty byly nieporownywalnie mniejsze, niz w przypadku Anno.


No, cóż jak wiesz mam inne zdanie :p. Wiem, że w Polsce Tzar i Majesty były barzo rozreklamowane w pismach, Anno reklam nie widziełem, ale wierzę, że były :].

Cóż, w takim razie mała popularność tej gry moze jest spowodowana tym, ze mało osób lubi taką tematykę? Ja jestem naprawdę samotny w swoich upodobaniach wczesnonowożytnych :) i mało osób oprócz mnie pociągaja takie rzeczy.

Ale po za tym widzę tu pewną dziwną rzecz. Anno 1602 było dla mnie świetne, a 1503... :| jakoś tak nijako. Grafika: piękna woda, piękne lądy, ale...te budynki i góry czasem wyglądają jakoś plastelinowo-kolorowo, ludzie chodzą jakby szli po ruchomym chodniku(!), muzyka jest do...kitu (a to dla mnie bardzo ważne!, Settlersów IV wyinstalowałem między innymi z powodu gównianej muzyki, a bez muzyki też mi się kiepsko gra). Po za tym Anno 1503 ma trochę różnorakich błędów i bugów, a Anno 1602 właśnie niespecjalnie, a ludze wybierają wersją słabszą, ale z nową grafą :].
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Gość

Wysłany: Sob Lut 12, 2005 7:03 pm   

Gra Anno to ,,potęga" jedna z leprzych strategi :!: :!: Ja przeszedłem kampanie i już mi się badzo podobała a potem pograłem troche w trybie swobodnym.
macho92@vp.pl
 
khan
Szeregowy


Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 6
Wysłany: Czw Gru 29, 2005 9:58 pm   

mi ta gra sie bardzo podoba tylko że nie grałem w 1503 jak ktoś mógłby mi pomóc z znobyciem tego to na kubakora12@tlen.pl
 
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   55%   5/9
Wojman
Kapitan
007


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2004
Posty: 575
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw Gru 29, 2005 10:01 pm   

khan napisał/a:
mi ta gra sie bardzo podoba tylko że nie grałem w 1503 jak ktoś mógłby mi pomóc z znobyciem


Z przyjemnoscia. Zobacz na te strone: http://www.allegro.pl/search.php?string=anno+1503
 
 
Poziom: 22 HP   0%   0/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   1%   1/59
khan
Szeregowy


Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 6
Wysłany: Pią Gru 30, 2005 2:44 pm   

dzieki może kupie bo mam hajs po świetach
 
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   55%   5/9
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pon Sty 16, 2006 6:20 pm   

Grałem tylko w 1503 i gra bardzo mi się podoba. Problem w tym że w drugim etapie rozwoju [budynki poraz pierwszy się zamieniają i dostaje się nowe budowle do budowy] trudno mi jest zapanować nad sytułacją. Głównie dlatego że jest zapotrzebowanie na tytoń i przyprawy. Na normalnej [zielonej] wyspie nie można chodować tych dwóch produktów. Próbowałem zkolonizować inną wyspę o ciepłym klimacie ale tam trudno jest chodować np. owce. Czy są kody do tej gry?
 
 
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
fanfiki, anime
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15