gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
ROME: Total War
Autor Wiadomość
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Maj 06, 2006 9:08 pm   

Backside napisał/a:
czy kiedykolwiek Activision (bo LEM nie ma nic do gadania :]) dawało tego rodzaju gratyfikacje?


Miałem na myśli miks gier, grę-marzenie, a nie zestaw tych już wydanych:).

Backside napisał/a:
A poza tym - czy nie czujesz niesmaku, że poraz kolejny Alexander Macedoński jest bohaterem gry?


Trochę tak, ale i tak nie jest aż tak eksploatowany jak dziesiątki innych tematów - vide II wś., krucjaty itd.

Wiesz, mnie przede wszystkim przyciąga lokalizacja rozgrywki - Azja Mniejsza, Persja, Baktria, aż po Kaszmir! Czyli coś, co dotychczas było mimo wszystko dość mizernie przedstawiane.

Nie ukrywam, że mym małym marzeniem jest pozycja w rodzaju Shoguna, przedstawiająca jakiś wycinek historii Indii - kraju znakomicie opisanego, o antycznej wręcz kulturze, a absolutnie tkwiącego poza zainteresowaniami europocentrycznego gracza i producenta.
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Sob Maj 06, 2006 11:12 pm   

Krucjaty silnie eksploatowane? Mi się zdaje, że równie silnie jak Aleksander. O samych krucjatach to znam tylko Crusader Kings (Mroczne Wieki :]), ale to tylko z nazwy, a tak same wyprawy krzyżowe są epizodami gier typu AoE II czy Medieval.

Moim marzeniem jest gra w klimatach kultury zachodnio-azjtatyckiej (czyli Korea, Japonia, Chiny) zarówno biorąc pod uwagę czasy starożytne, z podziałem na ich okresy, ichnie "średniowiecze i nowożytność" oraz japońską epokę mei-ji.
To niesamowite, o czym już wspominałem w recenzjach, że kultury, z których można czerpać mity i militaria pełnymi garściami i wpychać w środek historycznej fabuły, są tak pomijane.
A podobno jest moda na orient - poczynając od chińskich budek i sushi barów przez sporty walki, feng shui, akupunkturę, literaturę o Azji etc etc :| .
O ile jednak widzieliśmy Shoguna, Dragon Throne czy "wspaniałą" Takedę :], to nigdy nie słyszałem o erze oświecenia japońskiego w grach :| . Aż się prosi, żeby zaimpletować to np. w XIX wiecznym Divided Nations, dodatku do American Conquest.

Również chciałbym pograć co nieco w klimatach starożytnej Grecji V w. pne (to też rzadki temat :| ) oraz średniowiecznej Skandynawii.
To też niesamowite, że każdy wie kto to Wiking, że "ma rogi", topór, drakkar, pali i gwałci, a jedyną dobrą produkcją w jaką grałem była Saga: Gniew Wikingów (pomijając jej krótkość).
 
 
   
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 12:45 pm   

Backside napisał/a:
Moim marzeniem jest gra w klimatach kultury zachodnio-azjtatyckiej (czyli Korea, Japonia, Chiny) zarówno biorąc pod uwagę czasy starożytne, z podziałem na ich okresy, ichnie "średniowiecze i nowożytność" oraz japońską epokę mei-ji.
To niesamowite, o czym już wspominałem w recenzjach, że kultury, z których można czerpać mity i militaria pełnymi garściami i wpychać w środek historycznej fabuły, są tak pomijane.


Największy producent gier komputerowych nie miał by wydać czegoś o swojej historii? Lepiej się zastanówmy, dlaczego uważają, że rynek zachodni jest zbyt mały, aby opłacało im się tłumaczyć z "krzaczków".
Romance of the Three Kingdoms. Wiem o co najmniej 7 częściach.

Cytat:
to nigdy nie słyszałem o erze oświecenia japońskiego w grach :| . Aż się prosi, żeby zaimpletować to np. w XIX wiecznym Divided Nations, dodatku do American Conquest.


Distant Guns (chyba jeszcze nie wyszło) - wojna Japońsko-Rosyjska.

Cytat:
Również chciałbym pograć co nieco w klimatach starożytnej Grecji V w. pne (to też rzadki temat :| ) oraz średniowiecznej Skandynawii.


Skoro puszczają seriale, to i pewnie masa Herculesów i Xen wyszła jako gry. I to niedawno. Wypuśili karcianki to gier komputerowych by miało nie być? Hoplites to komputerowe SPQR za darmo.
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 10:28 am   

Backside napisał/a:
Moim marzeniem jest gra w klimatach kultury zachodnio-azjtatyckiej (czyli Korea, Japonia, Chiny)


Rozumiem, nawet popieram, ale nie zmienia to faktu, iż także te realia są mocniej eksponowane w grach, niźli indyjskie:).

Backside napisał/a:
To też niesamowite, że każdy wie kto to Wiking, że "ma rogi", topór, drakkar, pali i gwałci, a jedyną dobrą produkcją w jaką grałem była Saga: Gniew Wikingów (pomijając jej krótkość).


A Korona Północy?
 
 
   
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 9:23 pm   

No człowieku - nie serwuj mi tu jednego przykładu :] (bo wychodzi na to, że jak są 2 gry o czymś to już dużo :]), który w dodatku dotyka prawie wyłącznie sfery politycznej.

Inquistor - niebawem odpowiem.
 
 
   
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
zami 
Szeregowy
zami


Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 33
Skąd: spod Austerlitz
Wysłany: Pią Maj 12, 2006 10:18 pm   

Ja już się przejadłem tymi grami o starożytności. Wszędzie tylko Rome i Aleksander ale w dodatek zagram bo TW to niezła seria. Czekam, aż zaczną wychodzić dobre strategie z czasów 17-19 wiek. Niedawno grałem w demo Raise & Fall dołączone do Clicka , znowu starożytność :mrgreen: . Nie mniej jednak gra może być interesująca, grając przez sieć 2v2 lub 3v3 jeden zajmował by się gospodarką, drugi wojskami a trzeci bohaterem.
 
   
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   54%   6/11
zami 
Szeregowy
zami


Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 33
Skąd: spod Austerlitz
Wysłany: Pią Maj 12, 2006 10:54 pm   

Backside napisał:

Cytat:
A jeśli chodzi o wiek XVII-XIX to mas: Kozacy (+ 2 dodatki), American Conquest (+ 2 dodatki), Kozacy 2 (dodatek w drodze), Imperial Glory, kilka o Napoleonie.


Kozacy to gra stara i dla mnie jest to już zabytek :mrgreen: . W AC i FB grałem dawno temu przez długi czas nawet w sieci, teraz grafika jest już mocno niedzisiejsza. Kozacy 2 i Imperial Glory traktują o epoce napoleońskiej, ale nie są to gry szczególnie wierne tym czasom. W Kozacy II gram tylko przez sieć , single player nie skomentuje bo nie warto. IG to zabawa na chwile, nie ma takiego potencjału jak TW Rome, w które można grać miesiącami i ciągle bawić się dobrze. Czekam na dodatek do C2 tylko do gry sieciowej.
Podsumowując czekam na coś naprawdę dobrego, tak dobrego z czasów nowożytnych jak Rome dla miłośników starożytności.

Cytat:
A gdzie Chiny, Japonia, Sumerowie, kultury prekolumbijskie - czyżby miałem mniej ciekawą i interesującą kulturę - czy tylko mniej znaną :]?


Jeśli chodzi o Chiny to wydawcy Creative Assembly brali pod uwagę wydanie takiej gry. Myślę jednak, że jest to temat, który mógł by przykuć o wile mniej graczy niż znany wszystkim okres średniowiecza. Stąd też postawili na Medieval II. O Japoni był stary Szogun a o reszcie ... ile potencjalnych fanów strategii mogło by się zainteresować tam egzotycznymi tematami?!
 
   
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   54%   6/11
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Sob Maj 13, 2006 12:01 am   

zami napisał/a:
Kozacy to gra stara i dla mnie jest to już zabytek :mrgreen: . W AC i FB grałem dawno temu przez długi czas nawet w sieci, teraz grafika jest już mocno niedzisiejsza.


Więc chcesz, jak pisałeś post wyzej, grę "dobrą" czy "dzisiejszą :]. Dla mnie wystarczy, aby grafika była staranna i dokładna - dlatego mogę do dziś grać w War2, AoE I czy Starcrafta.

zami napisał/a:
Kozacy 2 i Imperial Glory traktują o epoce napoleońskiej, ale nie są to gry szczególnie wierne tym czasom.


To żeś pojechał :]. O ile mi wiadomo umundurowania przynajmniej w Kozakach są szalenie dokładne.
 
 
   
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
zami 
Szeregowy
zami


Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 33
Skąd: spod Austerlitz
Wysłany: Sob Maj 13, 2006 12:38 am   

Cytat:
zami napisał:
Kozacy 2 i Imperial Glory traktują o epoce napoleońskiej, ale nie są to gry szczególnie wierne tym czasom.


Backside napisał:
Cytat:
To żeś pojechał :]. O ile mi wiadomo umundurowania przynajmniej w Kozakach są szalenie dokładne.


Jasne kozacy II są realistyczne :mrgreen: O umundurowaniu nie będę polemizował, bo do tego trzeba mieć o wiele więcej wiedzy niż ja posiadam a przede wszystkim kluczową literaturę dotyczącą tamtej epoki. Ludzie interesujący się umundurowaniem wychwycą najdrobniejsze szczegóły a to inny kolor pasa u spodni, nie tej wielkości kita na czapce itp. dlatego nie dla mnie ten temat. Pisząc 'szalenie dokładne' chyba wiesz co mówisz chodź w to wątpię. Ale umundurowanie to nie jedyna rzecz, która przesądza o realiźmie gry. I tak wymienię tylko nie które niezgodności:
-Granaty pełnią kluczową rolę w C2, de facto grenadierzy nie mieli na wyposażeniu granatów
-Zbyt silna kawaleria, która potrafi zmieść nawet czworobok, który poprawnie sformowany w tamtej epoce był nie do sforsowania przez kawalierie. Kilka, kilkanaście oddziałów kawalerii zmiata wszytko, ponieważ najważniejszą ich bronią o dziwo w tej grze są pistolety i karabiny. Tylko ułani nie mają broni palnej, ale nieźle sobie radzą lancami.
-Oddziały strzelają mając przed sobą sojusznicze wojska i nie ranią swoich tylko nieprzyjaciela!!!! Błąd, który był w C1 poprawiony w AC a teraz powrócił w C2
-Można tworzyć z oddziałów stosy np 20 szwadronów kawalerii w jednym miejscu i w żaden sposób to nie spowalnia manewrów wręcz przeciwnie jest to bardzo korzystne.
-Stawianie w kilka sekund jakichś bunkrów, koło których się nie da normalnie przejść, trzeba je albo rozwalać granatami, albo działami.

Do tego dochodzi klasyczny RTS'owy sposób rozwoju gospodarczego, który całkowicie wyklucza realistyczność. A w szczególności chodzi mi o budowanie w kilka sekund, zarządzanie jakimiś chłopami, produkowanie jednostek z koszar, tak, że wychodzą taśmowo jak by to była fabryka konserw, zbieranie surowców, które często nijak się mają do rzeczy, które można z nich zbudować i wiele innych.
 
   
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   54%   6/11
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Sob Maj 13, 2006 9:57 am   

Coż :] - nia grałem w Kozaków prawie w ogóle nie grałem, a tylko słyszałem.
Jednak mogę opowiedzieć się po stronie AC, które naprawdę urzekło mnie realizmem walki i nie przypominam sobie, żeby tam występowały te przekłamania o których wspominasz.

A fakt faktem, że RTS nie może być w pełni realistyczny, bo ryzgrywka zajęła by wieki. Ja wolę błyskawiczną "produkcję" żołnierzy, żeby dowodzić armią min. kilkuset osób, a nie jak w AoE - kilkadziesiąt :].
 
 
   
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
zami 
Szeregowy
zami


Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 33
Skąd: spod Austerlitz
Wysłany: Sob Maj 13, 2006 8:05 pm   

A powinieneś grać :grin: Nie wiem czy jesteś jeszcze w naszym klanie, ale teraz IG się już rozrosło i prawie każdy gra w C2. Czekamy na dodatek i Ks. Warsz ... oj będzie się działo.
 
   
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   54%   6/11
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
recenzje anime, fanfiki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15