gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Rozwój postaci
Autor Wiadomość
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią Mar 14, 2008 7:51 pm   Rozwój postaci

Jaki typ rozwoju postaci przypadł wam najbardziej do gustu? Bardzo ważna przecież sprawa w grach RPG. Chodzi mi o zdolności i umiejętności (lub talenty) i sposób ich przydzielania.

Mi chyba najbardziej podobał się rozwój z Diablo 2 - każda klasa miała około 30 umiejętności i można je było dodatkowo ulepszać (mi najbardziej przypadł do gustu paladyn) . A by zdobyć te lepsze trzeba było mieć odpowiedni lvl i słabsze umiejętności. Były tam 4 główne zdolności - Siła, Zręczność, Żywotność i Energia.

Potem spodobał mi się też system w Gothicach (1 i 2). By zdobyć zdolność trzeba było pójść do nauczyciela (siła, zręczność, mana). A w formie talentów były różne umiejętności np. Skradanie, szczelanie z łuku, walka mieczami (która udostępniała większą liczbę ciosów).

EDIT:
Zapomniałem dodać że można było podnosić zdolności różnego rodzaju miksturkami, oraz zdobyć zawód (np. myśliwy).
Ostatnio zmieniony przez Mikiss Sob Mar 15, 2008 11:44 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
   
Poziom: 23 HP   1%   12/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Matis 
Kapitan


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2004
Posty: 622
Wysłany: Pią Mar 14, 2008 8:45 pm   

Powinieneś jeszcze wspomnieć o systemie "Morrowindowym" - im więcej używasz danej umiejętności, tym szybciej sie rozwija - eg. im więcej walczymy mieczem, tym szybciej rosną nasze umiejętności dotyczące danego oręża.
 
   
Poziom: 22 HP   1%   11/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   81%   48/59
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 11:42 am   

W Morrowinda jeszcze niestety nie grałem, lecz od niedawna go sobie... załatwiam.
 
 
   
Poziom: 23 HP   1%   12/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 12:44 pm   

Powiem tak: System rozwoju w Diablo mnie nudzi - ilke razy powtarzaliśmy wbijanie skilli poprzez siekanie potworków. Najbardziej mi pasuje system rozwoju postaci w Gothicu - najbardziej realny i interesujący - szkoli Cię nauczyciel, tu nie ma czegoś takiego jak samouk. Pasuje mi rówież rozwój w Gothicu czy w Runescapie - robiąc coś uczymy się tego podnoszac sobie statystyki danych cech.

Ps. Mikiss, polecam jak najszybciej - za 20 złotych złota edycja :) 5 miesięcy grania wyjęte z życiorysu :mrgreen:
 
 
   
Poziom: 34 HP   3%   96/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 12:46 pm   

Cytat:
Ps. Mikiss, polecam jak najszybciej - za 20 złotych złota edycja :) 5 miesięcy grania wyjęte z życiorysu

A ja właśnie już niedługo będę mieć Złotą Edycje :) - jeszcze 50% ;) .
Hunter napisał/a:
System rozwoju w Diablo mnie nudzi - ilke razy powtarzaliśmy wbijanie skilli poprzez siekanie potworków.

Ok, samo zdobywanie lvl jest banalne (ale i tak mnie wciąga), chociaż same umiejętności są ciekawe.
Hunter napisał/a:
Najbardziej mi pasuje system rozwoju postaci w Gothicu - najbardziej realny i interesujący - szkoli Cię nauczyciel, tu nie ma czegoś takiego jak samouk.

Tu się zgodzę. Szkoda tylko, że nie można było się nauczyć czarów a nie korzystać z runów i zwojów.
 
 
   
Poziom: 23 HP   1%   12/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Ramirez 
Sierżant


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 159
Skąd: a przyjedziesz?
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 3:43 pm   

Mnie się bardzo podobał system rozwoju postaci w Wiedźminie, ze względu na zrezygnowanie z punktów, modyfikatorów, kar etc (w postaci liczbowej, która niektórym nic nie mówiła).
 
   
Poziom: 11 HP   0%   0/272
   MP   100%   130/130
   EXP   68%   17/25
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 3:51 pm   

Mikiss napisał/a:
Szkoda tylko, że nie można było się nauczyć czarów


Widzisz tu jest kwestia sporna bo i to mi pasowało no bo jak to wygląda? Twoja postać zostaje "umagiczniona" ? :mrgreen:
Brzmi to bynajmniej dziwnie, a runy to narzędzia podręczne (praktycznie jak najzwyklejszy system czarów), a urozmaica to moim zdaniem rozgrywke - bo, żeby wyczarować to nie tylko musisz być odpowiednio wyszkolony, ale musisz mieć odowiedni przedmiot ;)
 
 
   
Poziom: 34 HP   3%   96/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
wszak 
Kapral
Settlerek


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 10:27 pm   

Hunter napisał/a:
ale musisz mieć odowiedni przedmiot ;)

A no od zarania gier cRPG w każdej z nich liczyły się itemki ;)
 
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   12%   1/8
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 1:14 pm   

W grach generalnie jest to przekombinowane i nie zbalansowane. Kupa umiejętności, których nikt nigdy nie użyje. Dostajesz level i wybieraj jedną z 30 możliwości.
Najbardziej podoba mi się system z Dungeon Crawl. Gdyby jeszcze wywalić te levele...
Z puli doświadczenie dostaje się punkty do umiejętności, których używamy, ale możemy szkolenie niektórych umiejętności wyłączyć
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 5:23 pm   

Ooo tak levelovanie postaci niekiedy przyprowadza mnie o odruchy wymiotne - no bo ile można? Spodobał mi się natomiast system rozwoju postaci w znanym Runescape - może i gra w javie, ale uważam iz jest bardzo rozbudowana.
 
 
   
Poziom: 34 HP   3%   96/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 5:54 pm   

A właśnie zapomniałem o systemie "Fablowym". Otóż dostaejmy 2 rodzaje doświadczenia - ogólne i ... charakterystyczne. Charakterystyczn czyli właśnie dostaje sie doświadczenie dzięki używaniu jakiegoś rodzaju broni i magii. Dzięki temu można "kupić umiejętności" za to doświadczenie - i nie ma lvli. A ogólne to takie dla wszystkich umiej.
 
 
   
Poziom: 23 HP   1%   12/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
widmo, recenzje anime
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12