Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 27, 2007 6:24 pm
moim zdaniem nie jest .
A dlaczego? Ano dlatego, że rts-owa sieczka to jest według mnie red alert gdzie jednostki idą na straty i są takie jakieś nijakie.
A co wyrafinowanych taktyk - tego nigdy nie było w grach Blizzarda i chwała bogu ponieważ gdy chcę zagrać w dobrą grę strategiczną z wyrafinowanymi taktykami to włączam, którąś grę z serii Total War .
Sedno gry w SC polega na wyważeniu różnych elementów- a do tych należą zarówno sieczka jak i wyrafinowane strategie Dobry gracz stoczy bitwę, w której poniesie wielkie straty- może i większe niż przeciwnik, jeśli w perspektywie całej rozgrywki będzie mu się to opłacać (problem rzecz jasna w tym , by dobrze to ocenić ).
Trzeba naprawdę niezłego gracza, żeby obronić się przed tak prymitywną strategią jak atak kilkuset zerglingów z wszystkimi upgradami potem wspieranych dalszą produkcją zastępującą na bieżąco ponoszone straty
Klemens napisał/a:
Dostali stalkerów (bardzo modnych, ostatnimi czasy ).
Cóż- po tym co widziałem w demowym filmiku muszę jednak stwierdzić, że nie wydali mi się oni wystarczającą rekompensatą- ładnie radzili sobie ze wspomnianymi immortalami, to prawda, sęk jednak w tym, że teraz przy ataku protossami na ufortyfikowane pozycje terran narzuca się dość prosta strategia - kilka Immortali przodem by ściągnąć ogień czołgów- a dalej reszta armii. Znika przewaga zasięgu czołgów- może zdołają oddać jeszcze jedną/dwie salwę zanim wszystkie jednostki z tyłu podejdą na tyle blisko by same móc zaatakować- ale to już nie to. Zresztą gracz zapewne sam będzie musiał zmieniać ich cel z immortali na inne jednostki, co przy już ogromnej ilości microwania jaką musi wykonywać terran będzie sporą trudnością.
edit: właściwie to zdaje się, że nazwa jednostki, która miałeś na myśli to "reaper", z kolei stalkerzy to nowa jednostka protossów - "dark dragoon" jak nazwał ją lektor w filmiku- i możliwości tej jednostki w walce podjazdowej wydają mi się nawet większe niż raperów, bo z tego co zrozumiałem mogą "blinkować" również na klify.
Ostatnio zmieniony przez Ajmdemen Pon Maj 28, 2007 1:22 pm, w całości zmieniany 3 razy
A najzabawniejsze, iż wcale nie jest powiedziane, że czwarta rasa się nie pojawi. Osobiście raczej wątpię (jak na Sztabowego Sceptyka przystało:)), acz właściwie nigdy nie zostało to wykluczone, wystarczy się wczytać w oficjalny FAQ, by docenić klasę obejścia stosownego pytania:).
Odświeżę temat. Ostatnio wróciłem do rozgrywania potyczek w SC, przez co zainteresowałem się bardziej SC2. Patrząc na screeny z SC2 mam pewne wątpliwości. Raz, że nie do końca odpowiada mi kolorowiutka, radosna stylistyka jakby żywcem wyrwana z kreskówki (ale przeboleję, bo czasy takie, że gra musi się błyszczeć). Dwa, przeczuwam, że dorzucenie trzeciego wymiaru źle odbije się na przejrzystości rozgrywki. Oczywiście nie postuluję trzymania się mechaniki 2d, ale przesadnie szczegółowe modele jednostek i budynków, wyszukane animacje i wypełnione przeróżnymi zbędnymi elementami mapy mogą mocno rozpraszać co mniej skoncentrowanych strategów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum