gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Master of Orion II

Co jest najważniejsze dla statku kosmicznego?
Wytrzymałoć
16%
 16%  [ 1 ]
Zadawane obrażenia
16%
 16%  [ 1 ]
Celnoć
0%
 0%  [ 0 ]
Obrona
66%
 66%  [ 4 ]
Głosowań: 0
Wszystkich Głosów: 6

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Lis 07, 2004 12:10 pm   W samo południe - Master of Orion II

Sięgamy po kolejną klasyczną pozycję. Jedna z niewielu gier, w których projekt statku może determinować strategię walki. W Master of Orion II technologia i produkcja to nie wszystko. Można kontrować statki przeciwnika czy to poprzez walkę partyzancką, lub specyficzne projekty. Co jest więc najważniejsze w tej grze dla statku kosmicznego? Pytanie odnosi się raczej do początkowej i średniej fazy gry - wtedy, kiedy potrzeba kilku salw do zniszczenia statku, same statki produkują się kilkadziesiąt tur, a planeta ze Star Base i wyrzutnią rakiet jest sporym wyzwaniem dla floty.

1. Wytrzymałość - a więc pancerz, struktura wewnętrzna i tarcza. W większości przypadków najważniejsza jest tarcza, ponieważ ona przejmuje dużą część trafień, ale kiedy spadnie całkiem...
2. Zadawane obrażenia - MIRV-y moga zniszczyć statek jedną salwą, ale kiedy natrafią na tarczę będą za słabe, aby ją przebić - to dopiero ciekawe zagadnienie.
3. Celność - co nam po broni, kiedy nie możemy trafić przeciwnika? A kiedy nie możemy trafić przesiadamy się na myśliwce/rakiety ;)
4. Obrona - konkretny współczynnik na który wpływa szybkość, zwrotność, doświadczenie i umiejętności rasy. Nie ma nic lepszego jak patrzeć, kiedy nasz wróg chyba salwą mającą zniszyć nasz statek. W tej kategorii znajdują się też wszelkie systemy obronne - czy to anty-rakiety, czy broń point-defense
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Nie Lis 07, 2004 5:02 pm   

trochę dziwnie sformułowana ankieta- wiadomo statek można uzbroić różnie, np stworzyć flotę małych statków uzbrojonych w zabójcze rakiety świetnie nisczy niezabezpieczonych na nie wrogów. Z kolei jeśli wzmocnimy obronę antyrakietową, to mamy mniej innego uzbrojenia i możemy przegrać z klasycznie uzbrojonym wrogiem. Sytuacja jest z gatunku kamień- nożyce- papier i bardzo ważne jest rozpoznanie uzbrojeia wrogiej floty przed sformowaniem swojej (w grze można zmieniać statkom uzbrojenie!!!).

Ale w ramach ankiety powiedziałbym, że obrona- bo jest to ważny i zawsze przydatny współczynnik często zwiększany na małych mapach w ramach bonusu rasowego.
 
 
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
jano
Kapral


Dołączył: 22 Lip 2004
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Sl
Wysłany: Pon Lis 08, 2004 9:41 pm   

Szanowni koledzy tak się składa że gram w Moo2 do dzisiaj w sieci z żywymi przeciwnikami.I mogę powiedzieć że po wprowadzeniu patcha 1.31 najistotniejsza jest inicjatywa jaką ma dana jednostka to ona decyduje który schip uderza pierwszy.Składa się na nią rodzaj silnika, wyszkolenie załogi,istotna jes obecność herosa.O budowaniu schipów można pisac godzinami to jest najważniejsza sprawa jeśli chodzi o walkę.Generalnie nie buduje się statków uniwersalnych to samobójstwo.W początkowej fazie najgrozniejsze są rakiety najlepiej wielogłowicowe.Do obrony jakiś beam na pd.Flota mażeń w naszych rozgrywkach to 1bb z merculite mv 1bb z mass driver hw ap af 2 sztuki reszta ap af 2cc z mass driver ap+af ile sie zmieści taką flotą można powalczyć.Oczywiście shield III i zortrium armor.Do czegoś większego trudno dojść.Uzbrojenie rasy creatywnej może wyglądac inaczej ze względu na inny tech.Oczywiście każdy ma swoje preferencje.Głosu nie oddałem bo sam nie wiem co bym wolał.Grając z ludzmi różnice w rozwoju i techu są niewielkie i o powodzeniu w grze decydują sposoby prowadzenia walki i błędy przeciwnika.Zdarza się że o zwycięstwie decyduje jeden mały ff nieuzbrojony ale umiejący szybko uciekac po polu bitwy.
 
 
Poziom: 6 HP   0%   0/104
   MP   100%   49/49
   EXP   7%   1/14
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto Lis 09, 2004 7:10 pm   

Coz, zasadniczo Jano ubiegl mnie w tym, co chcialem powiedziec - inicjatywa jest kluczowa, zwlaszcza w poczatkowych( i srednich) etapach gry. I dlatego poniewaz w tym momencie nijak jeszcze nie mozemy sobie zagwarantowac pewnosci w tym aspekcie, to bym oddal swoj glos na obrone - wlasnie w celu przetrwania ewentualnej pierwszej salwy wroga - pozniej dopiero mozna zaczac sie bawic w "szachy"...
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Switek
Gość
Wysłany: Pią Gru 03, 2004 11:32 pm   szukam chętnego??

Dla mnie Moo2 to kultowa gra ale grałem w nią tylko przez sieć lokalną tylko z jednym ludzkim graczem a z kilkoma to by było (dawno nie grałem ale dobry raczej byłem no i tego najnowszego patcha musze sobie ściągnąć jak już sobie to uporządkuje jest ktos chętny na gre ??
Aktualnie grywam w Botf-a(birth of the federation może ktoś w to gra??
 
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Gru 04, 2004 1:13 pm   Re: szukam chętnego??

Switek napisał/a:
Aktualnie grywam w Botf-a(birth of the federation może ktoś w to gra??


Witaj!

Coz, troche czasu juz uplynelo, ale niejedna godzinke spedzilem nad owa produkcja. Jest to troche podrasowany klon MoO2, ale w dobrym znaczeniu tych slow. Podobalo mi sie zwlaszcza rozbudowanie opcji dyplomatycznych oraz handlowych( nie ma to jak Ferengi:))). Uwazam, iz nawet zawzieci antytrekkerzy mogliby z niej czerpac niemala przyjemnosc...
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
jano
Kapral


Dołączył: 22 Lip 2004
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Sl
Wysłany: Sob Gru 04, 2004 3:10 pm   

Szanowny kolego Świtek jeżeli jesteś fanem Moo2 jak piszesz to zapraszam na Kali www.Kali.net tam znajdziesz wielu graczy w tym i z Polski. Odwiedz stonę mojego kumpla z Kali www.pkimperium.republika.pl tam znajdziesz wszystko na temat Moo2 i Kali.Obecnie obowiazuje patch 1.40b18 umożliwia on edytowane starty i likwiduje wszystkie bugi.Edytowane starty pozwalają na takie ustawienie gry aby już na starcie wyrównać szanse graczy nie musisz się obawiać że wkoło ciebie będą same ultra poor itp.Swicze pozwalają na minimalny start, bagaty start, granie bez oriona bez wormHoli bez splinterów pozwalają edytować ilość planet wHW a nawet zmieniać piki.Wszysko zależy od tego jak chcesz grać.Przyłącz się do nas a zobaczysz Moo2 jakiego nie znałeś.
 
 
Poziom: 6 HP   0%   0/104
   MP   100%   49/49
   EXP   7%   1/14
Switek
Szeregowy


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 1
Wysłany: Pon Gru 06, 2004 1:13 pm   

No to jak mi wszustko będzie ładnie działało to sobie pogram nareszcie !!11
tylklo niech zobacze co sie pozmieniało w porównaniu kiedy ja jescze grałem!
 
 
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   0%   0/9
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Wto Gru 07, 2004 10:55 pm   

Switek napisał/a:
tylklo niech zobacze co sie pozmieniało w porównaniu kiedy ja jescze grałem!


Ja też ze znajomymi grywam czasami na KALI. Ale my naprawdę gramy w MoO2, czyli wersja WINDOWS, Antaranie, dyplomacja, Orion, AI i standardowe rasy, a nie jakieś pitu - pitu, jak w lidze ;)
Dlatego w tym względzie nic się nie zmieniło.
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Wto Gru 07, 2004 11:23 pm   

właśnie to "pitu- pitu" :) czyli dodatkowe zasady wprowadzane na Kali sprawiają, że Moo satje się ciekawa w multi- eliminowany jest w znacznym stopniu czynnik losowy i ważniejsze stają się decyzje gracza
 
 
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
jano
Kapral


Dołączył: 22 Lip 2004
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Sl
Wysłany: Sro Gru 08, 2004 7:30 pm   

Ingistor napisal:
Ale my naprawdę gramy w MoO2,
Sam widzisz że możliwości gry w Moo2 są ogromne można grać w pitu pitu
i można w naprawdę.Choć osobiście myślę że lekko przegiąłeś , zasada jest taka że sposób rozgrywki ustalają zainteresowani nikt nikomu nie zabrania grania w taki czy inny sposób.Nie mam zamiaru udowadniać że wyłączenie antaran i wypadków losowych jest własciwe czy nie po prostu nikt nie wierzy w obiektywizm komputera.W poprzednim poście kolega wyjaśnił o co biega.Jest jeszcze trzeci sposób gry w Moo2,który wymyślił nasz masta PK.
Mianowicie wybierasz adwancet dwie rasy CRE i nawalamy się od pierwszej tury.Masz trzy w jednym to jest lepsze od łosz end goł.Możesz to nazwać jak chcesz ale my gramy i to nas bawi.Zabawa to sedno sprawy tak czy siak
ps:granie w Moo2 na Kali pod Windows to masochizm (bez obrazy)
 
 
Poziom: 6 HP   0%   0/104
   MP   100%   49/49
   EXP   7%   1/14
Cabman
Gość
Wysłany: Czw Gru 09, 2004 6:28 pm   moo

Czesc!
Dostalem tego linka od kumpla z Kali. Gram tam w Moo2 razem z Jano PK I paroma ludzmi z Polski, a takze z wieloma przyjaciolmi z innych krajow. kiedy gralem w single mode myslalem, ze jestem dobry, ale dopiero na kali przekonalem sie jak duzo mi brakuje do bycia nim :) . To jest najlepsza szkola Moo. Goraco polecam wszystkim. Zapraszam Was tam bo to nie tylko gra w Moo. Jest tam zawsze pare osob z ktorymi mozna wymienic doswiadczenia, ktore moga pomoc przegryzc sie przez ustawienia itp. jest tam silna polska ekipa :D . Tam dopiero poznacie Wielkosc tej gry, ktora mnie urzekla na zawsze :)
oto kilka przydatnych linkow
http://www.kali.net, www.pkimperium.republika.pl CU at KALI
 
PK
Szeregowy


Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 3
Wysłany: Czw Gru 09, 2004 6:38 pm   

"1. Wytrzymałość - a więc pancerz, struktura wewnętrzna i tarcza. W większości przypadków najważniejsza jest tarcza, ponieważ ona przejmuje dużą część trafień, ale kiedy spadnie całkiem...
2. Zadawane obrażenia - MIRV-y moga zniszczyć statek jedną salwą, ale kiedy natrafią na tarczę będą za słabe, aby ją przebić - to dopiero ciekawe zagadnienie.
3. Celność - co nam po broni, kiedy nie możemy trafić przeciwnika? A kiedy nie możemy trafić przesiadamy się na myśliwce/rakiety
4. Obrona - konkretny współczynnik na który wpływa szybkość, zwrotność, doświadczenie i umiejętności rasy. Nie ma nic lepszego jak patrzeć, kiedy nasz wróg chyba salwą mającą zniszyć nasz statek. W tej kategorii znajdują się też wszelkie systemy obronne - czy to anty-rakiety, czy broń point-defense"

Głosuję na wszystkie 4! Poza tym kategorie są nieco mało przejrzyste dla mnie.

"Ja też ze znajomymi grywam czasami na KALI. Ale my naprawdę gramy w MoO2, czyli wersja WINDOWS, Antaranie, dyplomacja, Orion, AI i standardowe rasy, a nie jakieś pitu - pitu, jak w lidze
Dlatego w tym względzie nic się nie zmieniło."

Z kolegą już się dobrze znamy :) Wersja windows na kali powyżej 2 graczy to rzeczywiście skłonność do masochizmu, zwłaszcza w walkach. Do antaran mało co która gra ma szanse dojść. Z kompem oczywiście można się pobawić, tak jak niektórzy lubią grać w piłkę ze swoimi dziećmi. Dyplomacja jest fajna, pod warunkiem, że gracze się znają, a nie są z 4 różnych krajów świata. Orion to banał. Gdyby został dopuszczony to gra została by zawężona to stylu kto 1 dopadnie oriona. A nie trwało by to szczególnie długo. Standartowe rasy ... no jeśli mamy cierpliwość patrzeć jak nasza gra wlecze się kilka razy więcej tur niż normalnie, to też można.
Choć generalnie trzeba przyznać, że taki styl grania też może pasować niektórym ludziom. Moo jest szerokie i głębokie, więc każdy znajdzie w nim coś dla siebie i o to właśnie chodzi.

Witam Ajmdemena! To już będzie ponad rok jak cię nie widziałem na kali. Tak dobrze się zapowiadałeś!

PK
 
 
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   22%   2/9
Gość

Wysłany: Pią Gru 10, 2004 10:44 am   

No to skunde bo już mało rozumię:
-jak wyłączyć warmhole i oriona??
-wy gracie z reguły na jakich ustawieniach??(average czy pre warp) (trudność impasible galaktyka medium i 8 graczy (ludzi i komputerów??)
 
PK
Szeregowy


Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 3
Wysłany: Pią Gru 10, 2004 1:32 pm   

-jak wyłączyć warmhole i oriona??

Do tego służy pacz orion2v140.exe z uruchomionym switchem : /noorion /nowh

C:\moo2\orion2v140.exe /noorion /nowh /inne switche

-wy gracie z reguły na jakich ustawieniach??(average czy pre warp) (trudność impasible galaktyka medium i 8 graczy (ludzi i komputerów??)

Zawsze immposible. Przeważnie avarage start i large map. 1v1 lub we 4 ludzi, ale rzadko z kompami.

PK
 
 
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   22%   2/9
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 18