Wysłany: Nie Cze 12, 2005 1:44 pm W samo południe - Projekt S?
Wygląda na to, że w Polsce są tylko w pełni zadowoleni gracze, którym nic do szczęścia nie brakuje, poza kolejnymi częściami ich ulubionych gier. A zapewniam, że wszystkie serie kończą w niesławie, chyba, ze wcześniej producent zbankrutuje.
Jak pisałem wcześniej do gry wystarczy wymyśleć jeden element, a potem go obudowywać. Skoro nikomu nic nie brakuje - wystarczy zadać właściwe pytanie (jak mawia Garfield), aby wszystko stało się jasne. Zadajemy więc sobie pytanie: grając w grę - jakiemu jej elementowi chcę poświęcić najwięcej czasu? Odpowiedź w prosty sposób ukazuje najważniejszy element - jeśli będzie to na przykład gospodarka - najważniejsza będzie gospodarka, jeśli bitwy - więc ich rozgrywanie itd.
1. Gospodarka ogólna - dostrajanie jej wewnętrznych i zewnętrznych elementów, bez zbędnego skupiania się nad szczegółami - przykładami są EU, oraz Imperialism.
2. Gospodarka szczegółowa - więcej pracuje się nad konkretnymi elementami gospodarki - na przykład rozbudowując kolonie/miasta - przykładem jest Settlers 2, oraz seria Anno 1xxx.
3. Przemieszczanie jednostek - masa jednostek, niekoniecznie wojskowych - przemieszczamy je, aby transportować dobra, budować drogi itp. Przykłady to Civilization i Colonization
4. Bitwy - częstość bitew może sygnalizować niedobry objaw - ich wygranie/przegranie niewiele zmienia, ponieważ za chwilę można mieć kolejną armię i kolejne bitwy i bitwy i bitwy i... - przykłady to Age of Wonders i seria Total War
5. Rozwój - motorem napędowym gry są wynalazki, czy też produkcja umożliwiająca budowę kolejnych budynków/jednostek, lub ulepszanie tychże. - przykłady to Master of Orion II i Stars!
6. Dopieszczanie armii - tu lepsze wyposażenie, tu zmiana składu i pozycji - więcej siedzimy nad przygotowaniami do bitwy, niż nad samą bitwą - przykłady Dominions i Disciples
Jak można by dzielic swoje glosy to bym dał 60 % na bitwy, 20% na gospodarke ogólna i 20% na przygtowania do bitwy
Zdecydowanie nie lubie zbyt duzej ilości jednostek do przesuwania oraz zbyt znaczących opcji wynalazczości, zwłaszcza w przypadku gdy pojedynczy wynalazek zmienia stosunek sił na mapie i robi sie wyścig zbrojeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum