Wysłany: Nie Paź 02, 2005 12:02 pm W samo południe - Za co ja płacę?
Dzisiaj coś prostego. Weźmy przeciętnego RTS-a - mamy robotników, których sami wystawiliśmy (i których teoretycznie zatrudniamy). Robotnicy ci zbierają różne materiały, w tym budowlane. Teraz wystawiamy budynek - robotnicy go budujący są - sami ich wystawiliśmy, materiały budowlane są, sami je zebrali. Dlaczego więc wystawiając budynek nie tylko zużywa się materiały budowlane, ale jeszcze za coś płaci? Za architekta? To dlaczego jest jednorazowy i wirtualny? Za transport? To dlaczego materiały nosili ręcznie, a teraz kogoś wynajmujemy? Za dodatkowych budowlańców? Dlaczego są inni, niż zwykli robotnicy i jednorazowi/wirtualni?
Więc proste pytanie, czy budowa powinna kosztować dodatkowe pieniądze, czy tylko materiały?
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 842 Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Nie Paź 02, 2005 2:26 pm
Hmm - ineteresujące :]. Zwłaszcza, że nie ma wcale tak dużo strategii (bo to raczej cecha ekonomicznych), gdzie płaci sie też kasą.
Pierwsze co mi przyszło na myśl to Anno 1602, gdzie faktycznie płaciliśmy kasę za budowę ("drewnem i kamieniem" także) - ale, że nie mamy rzadnych robotników, a w dodatku jest to doba renesansu (więc era pieniądza) takie rozwiązanie wcale mnie nie dziwi.
Jest to także dodatkowe ograniczenie w rozwoju, bo inaczej gra by była zbyt prosta ;].
Podobnie w Twierdzy - tam szybko mozemy zebrać duze ilości budulca, więc nic by nie stało na przeszkodzie wybudowania 100 warsztatów płatnerskich i zbudowania ogromnej armii w bardzo krótkim czasie - właśnie gdyby nie pieniądze, bo za każdy taki obiekt płacimy nie małą sumę (jak na początek).
Weźmy tylko pod uwagę, że właśnie przeciętny RTS nie ma takiego zasoby tak "pieniądz", a najwyzej złoto (a te pojęcia nie są tożsame!)
W Twierdzy można dość logicznie wytłumaczyć koszt pieniężny warsztatów- do każdego potrzeba po zbudowaniu sprowadzić narzędzia, które, wiadomo, kosztują. Czyli mamy wirtualny zakup od wirtualnego sprzedawcy takowych narzędzi Myślę, że również w innych grach można w miarę logicznie na tej zasadzie wprowadzić koszt pieniężny większości budynków.
Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 33 Skąd: spod Austerlitz
Wysłany: Czw Paź 06, 2005 8:41 pm ....
Po co rozpatrywać klasyczne RTS w kategori realistyczności stawiania budynków. W klasycznych RTSach realistyczne są tylko jednostki. Stawianie budynków trwa kilkanaście sekund a w rzeczywistości trwało to latami czy miesiącami. Populacja składa się z kilku chłopów na początku a potem przybywają nie wiadomo skąd inne jednostki. Klasyczne RTS takie jak: Kozacy, American conquest, Twierdza itd to świetna zabawa ale nie są one zbyt realistyczne.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 842 Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pią Paź 07, 2005 9:55 pm
Taaak :>?
A więc jeśli budujemy w AOE czy SC 100 takich samych domków/supply'ów to za każdym razem musimy płacić tyle samo, za prawa autorskie do powielania pierwotnego projektu :] ??
A więc jeśli budujemy w AOE czy SC 100 takich samych domków/supply'ów to za każdym razem musimy płacić tyle samo, za prawa autorskie do powielania pierwotnego projektu :] ??
A niby jak jest z płytami muzycznymi, seansami kinowymi czy grami?:))
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum