gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - kumulacja nieszczęścia

Co powinna zrobić gra, jeśli w poprzedniej misji ponieślismy duże straty?
Nic
40%
 40%  [ 2 ]
Słabsi przeciwnicy w kolejnej planszy
0%
 0%  [ 0 ]
Więcej uzupełnień
20%
 20%  [ 1 ]
Dodatkowa łatwa misja, aby uzupełnić straty
20%
 20%  [ 1 ]
Ponowne rozegranie tej samej planszy
0%
 0%  [ 0 ]
Nowa ścieżka w kampanii
20%
 20%  [ 1 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Sie 27, 2006 10:59 am   W samo południe - kumulacja nieszczęścia

Posiadanie w kampanii stałej armii, która przechodzi z misji na misję może doprowadzić do tytułowej sytuacji. Jeśli w poprzedniej misji ponieślismy duże straty, mamy mniejszą armię w tej misji - przez co pójdzie nam gorzej, bo nie mamy sił i... w następnej będziemy jeszcze słabsi. Aż w końcu będziemy za słabi, aby przejść kolejną planszę i w ten sposób wracamy o kilkanaście poziomów. Jak taką sytuację najlepiej rozwiązać?
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pon Sie 28, 2006 3:08 pm   

Cytat:
1.Nic

Napewno nic,
Cytat:
2.Słabsi przeciwnicy w kolejnej planszy

A co by to dało? na następnej planszy i tak nie miał byś wystarczająco duże armii
Cytat:
3.Więcej uzupełnień

Najlepszy według mnie sposób - armia przechodzi z misji do misji, a gra uzupełnia jednostki tak by były chociaz minimalne szanse na przejście misji (za ilość jednostek powinien oczywicie decydować poziom trudności,
Cytat:
4.Dodatkowa łatwa misja, aby uzupełnić straty

Też dobe rozwiązanie
Cytat:
5.Ponowne rozegranie tej samej planszy

... i kolejne jej przegranie
Cytat:
6.Nowa ścieżka w kampanii

Jeżeli chodzi Ci o to, że można zacząć kampanię od tej misji w, której przerwało się grę (z uzupełnionymi siłami) to to by był niezły pomysł tylko że za prosty dla gracza,
Pierwsze miejsce: 3
Drugie --||-- : 4.
Trecie --||-- : 6.
 
 
   
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Sie 28, 2006 4:21 pm   

Ja widziałbym takie rozwiązanie, że schemat gry powinien wymuszać na nas dokonywanie uzupełnień.
A otrzymywanie ich powinno wynikać niejako z formuły gry. Przykładowo jeśli wykonamy dodatkowe cele w danej misji (typu "zabezpiecz stację kolejową" lub wyeliminuj wroga z mapy") to możemy otrzymać więcej uzupełnień, bo mają one jak do nas dotrzeć.
Słowem, uzupełnienia (ich liczba i jakość) powinna wynikać z naszych sukcesów i strategii. Czasem wygodniej będzie pójść szybko małym oddziałem do przodu (niepotrzebne duże uzupełnienia) a czasem sytuacja bedzie wymagać bitwy totalnej (dużo jednostek). Więc niech gra będzie inteligentna i daje nam, to czego można się spodziewać, że chcemy, po naszym stylu gry.
 
 
   
Poziom: 29 HP   1%   21/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
Scorpinor 
Chorąży


Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Sie 28, 2006 6:03 pm   

Najlepszym rozwiązaniem na taką kwestię jest wprowadzenie nieliniowej kampanii. Jeśli w jakiejś misji poszłoby ci źle i straty są duże (a niechcesz załadować wcześniejszego stanu gry) to od ciebie powinno zależeć jakiej następnej misji się podejmiesz. Wiadomo, że z ciężkimi stratami nie rzuciłbyś się na silnie umocnionego wroga, ale zaatakowałbyś go tam gdzie jest najsłabszy (aby mieć jakieś szanse). Jeśli dobrze by ci tu poszło, to powinnieneś dostać wsparcie i uzupełnić straty - jeśli źle to w końcu po iluś porażkach przegrywasz ostatecznie (jak w życiu). Gra nie powinna używać z góry określonych schematów, takich jak np. 'jeśli straty są duże - przeciwnik dalej jest słabszy', 'masz duże straty - masz nagle duże uzupełnienia znikąd', bowiem jest to najzwyczajniej nierealistyczne. Także rozwiązanie 'jeśli są duże straty to restart misji', gdyż jak to na wojnie bywa czasem cel uświęca środki.
 
 
   
Poziom: 8 HP   0%   0/159
   MP   100%   76/76
   EXP   63%   12/19
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16