gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Mikrozarządzanie

Jak najlepiej rozwiązać problem podbitej rasy z innymi współczynnikami?
Nic się nie zmienia
20%
 20%  [ 1 ]
Każda nasza nowa jednostka dostaje bonusy
0%
 0%  [ 0 ]
Osobne jednostki innej rasy do rekrutacji
80%
 80%  [ 4 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Kwi 29, 2007 8:37 pm   W samo południe - Mikrozarządzanie

Gramy sobie w grę, w której na początku tworzymy rasę z kilkoma współczynnikami. Każdy gracz ma oczywiście swoją. Współczynniki te wpływają zarówno na walkę, jak i gospodarkę.
Bez wątpienia dojdzie do takiego momentu, kiedy gracz podbije rasę przeciwnika. A rasa ta ma kompletnie inne współczynniki. Czy powinny one w jakiś sposób wpłynąć na kolejno wystawiane wojska i akcje gospodarcze? Jakie rozwiązanie tego problemu będzie najlepsze?
Z jednej strony możemy na przykład rekrutować inne jednostki w podbitych prowincjach, ale to wymaga ogromnego mikrozarządzania - mamy 3 podbite nacje i teraz szukamy, która będzie lepsza do danego zadania. Podobnie, jeśli wystawiamy jakiś robotników.
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Czw Maj 03, 2007 7:37 pm   

Jestem za osobnymi jednostkami do rekrutacji- być może z obniżonymi współczynnikami i/lub możliwością buntu- rzeczywiście większe skomplikowanie, ale i większy realizm- trzeba być wówczas nastwionym na ochronę macierzystych terytoriów, co nadaje bardziej "logiczny" charakter konfliktowi.
 
 
   
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
grand10pelu 
Szeregowy


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 23
Skąd: Wilczkowice City:)
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 8:01 am   

Ja zaznaczyłem, że nic się nie powinno zmienić. Dlaczego? Bo tak się z reguły w tego typu grach dzieje. Nie wiem po co by to zmieniać (chociaż z drugiej strony ten kto nie idzie to przodu, cofa się!). Chociaż przyznam, że pomysł z dodaniem nowych jednostek/budynków/czegoś tam jeszcze, nie jest zły. Ba, ma wręcz ogromną ilość zalet, ale również niestety i wad. Jest nim właśnie to mikrozarządzanie, które nie każdemu musi przypaść do gustu. Ale co zrobić, to co jednym się podoba innym nie musi :sad: .
 
   
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   55%   5/9
FifiCz 
Sierżant
Pinacolada Boy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 408
Skąd: Sława
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 1:36 pm   

To zależy także od gry.Mnie naprzykład podoba się ten pomysł z innymi jednostkami.Moim zdaniem znacznie urozmaica to grę i staje się wtedy ciekawsza.
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   80%   36/45
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
anime, opowiadania
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17