gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Za co ja płacę?

Czy budowa powinna kosztować dodatkowe pieniądze, czy tylko materiały?
tylko materiały
28%
 28%  [ 2 ]
tylko pieniądze
0%
 0%  [ 0 ]
materiały i pieniądze
57%
 57%  [ 4 ]
skoro w koszcie są pieniądze, więc niepotrzebni są robotnicy
14%
 14%  [ 1 ]
Głosowań: 7
Wszystkich Głosów: 7

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Paź 02, 2005 12:02 pm   W samo południe - Za co ja płacę?

Dzisiaj coś prostego. Weźmy przeciętnego RTS-a - mamy robotników, których sami wystawiliśmy (i których teoretycznie zatrudniamy). Robotnicy ci zbierają różne materiały, w tym budowlane. Teraz wystawiamy budynek - robotnicy go budujący są - sami ich wystawiliśmy, materiały budowlane są, sami je zebrali. Dlaczego więc wystawiając budynek nie tylko zużywa się materiały budowlane, ale jeszcze za coś płaci? Za architekta? To dlaczego jest jednorazowy i wirtualny? Za transport? To dlaczego materiały nosili ręcznie, a teraz kogoś wynajmujemy? Za dodatkowych budowlańców? Dlaczego są inni, niż zwykli robotnicy i jednorazowi/wirtualni?

Więc proste pytanie, czy budowa powinna kosztować dodatkowe pieniądze, czy tylko materiały?
 
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Nie Paź 02, 2005 2:26 pm   

Hmm - ineteresujące :]. Zwłaszcza, że nie ma wcale tak dużo strategii (bo to raczej cecha ekonomicznych), gdzie płaci sie też kasą.

Pierwsze co mi przyszło na myśl to Anno 1602, gdzie faktycznie płaciliśmy kasę za budowę ("drewnem i kamieniem" także) - ale, że nie mamy rzadnych robotników, a w dodatku jest to doba renesansu (więc era pieniądza) takie rozwiązanie wcale mnie nie dziwi.
Jest to także dodatkowe ograniczenie w rozwoju, bo inaczej gra by była zbyt prosta ;].
Podobnie w Twierdzy - tam szybko mozemy zebrać duze ilości budulca, więc nic by nie stało na przeszkodzie wybudowania 100 warsztatów płatnerskich i zbudowania ogromnej armii w bardzo krótkim czasie - właśnie gdyby nie pieniądze, bo za każdy taki obiekt płacimy nie małą sumę (jak na początek).

Weźmy tylko pod uwagę, że właśnie przeciętny RTS nie ma takiego zasoby tak "pieniądz", a najwyzej złoto (a te pojęcia nie są tożsame!)
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Wto Paź 04, 2005 12:16 am   

W Twierdzy można dość logicznie wytłumaczyć koszt pieniężny warsztatów- do każdego potrzeba po zbudowaniu sprowadzić narzędzia, które, wiadomo, kosztują. Czyli mamy wirtualny zakup od wirtualnego sprzedawcy takowych narzędzi :) Myślę, że również w innych grach można w miarę logicznie na tej zasadzie wprowadzić koszt pieniężny większości budynków.
 
 
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
zami 
Szeregowy
zami


Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 33
Skąd: spod Austerlitz
Wysłany: Czw Paź 06, 2005 8:41 pm   ....

Po co rozpatrywać klasyczne RTS w kategori realistyczności stawiania budynków. W klasycznych RTSach realistyczne są tylko jednostki. Stawianie budynków trwa kilkanaście sekund a w rzeczywistości trwało to latami czy miesiącami. Populacja składa się z kilku chłopów na początku a potem przybywają nie wiadomo skąd inne jednostki. Klasyczne RTS takie jak: Kozacy, American conquest, Twierdza itd to świetna zabawa ale nie są one zbyt realistyczne.
 
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   54%   6/11
Raini
Szeregowy


Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 41
Wysłany: Czw Paź 06, 2005 10:34 pm   

inqistor napisał/a:
robotnicy go budujący są - sami ich wystawiliśmy


Może wynagrodzenie dla robotników za ich ciężką prace przy budowie, toż robotnik też człowiek z czegoś żyć musi. :wink:
 
Poziom: 5 HP   0%   0/81
   MP   100%   38/38
   EXP   23%   3/13
kolospl 
Kapral


Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 109
Skąd: Nie pamiętam:(
Wysłany: Pią Paź 07, 2005 11:02 am   

Moim skromnym zdaniem w ankiecie brakuje odpowiedzi w stylu "Wybór-czy płacimy pieniędzmi za materiały i transport czy sami to dostarczamy"
 
 
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   45%   9/20
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią Paź 07, 2005 11:57 am   

Odpowiedź jest tyleż prosta, co szokujące dla mnie jest to, że nikt jej jeszcze nie podał.

Otóż płacimy za... prawa autorskie tytułem projektu danego budynku( wszak we wszystkich rtsach produkuje się "pod sznurek")!!
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Pią Paź 07, 2005 9:55 pm   

Taaak :>?
A więc jeśli budujemy w AOE czy SC 100 takich samych domków/supply'ów to za każdym razem musimy płacić tyle samo, za prawa autorskie do powielania pierwotnego projektu :] ??
 
 
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pią Paź 07, 2005 10:12 pm   

Backside napisał/a:
A więc jeśli budujemy w AOE czy SC 100 takich samych domków/supply'ów to za każdym razem musimy płacić tyle samo, za prawa autorskie do powielania pierwotnego projektu :] ??


A niby jak jest z płytami muzycznymi, seansami kinowymi czy grami?:))
 
 
Poziom: 41 HP   3%   161/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
forum anime, widmo
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16