gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
W samo południe - Znikanie w FOG OF WAR

Czy wrogie jednostki po wejściu w FOG OF WAR powinny pozostawić po sobie ślad?
tak
33%
 33%  [ 1 ]
tak, zanikający z czasem
66%
 66%  [ 2 ]
nie
0%
 0%  [ 0 ]
tak, do czasu ich ponownego wykrycia
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 3
Wszystkich Głosów: 3

Autor Wiadomość
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 12:49 pm   W samo południe - Znikanie w FOG OF WAR

FOG OF WAR to ciekawe rozwiązanie, ma jednak pewną wadę - w większości przypadków pokazuje tylko ostatnio widziany teren. Często zapamiętuje też budynki wroga, ale co z jednostkami? Przecież gracz może być tylko w jednym miejscu w danej chwili i jeśli jakiś jego zwiadowca zobaczył przez chwilę sporą armię mignie nam tylko coś dużego na radarze.
A co jeśli ostatnio widziane jednostki pozostawiały by ślad po zniknięciu z oczu zwiadowcom? Jest tu prawda pewien problem z ich ponownym pojawieniem się gdzie indziej - skąd wiadomo, czy to te same wojska, czy jakaś inna armia?
Tak więc ostatnio widziane jednostki powinny pozostawiać po sobie ślad (w miejscu stracenia ich z oczu), czy nie? Takie rozwiązanie jest często stosowane w grach turowych.
 
   
Poziom: 20 HP   0%   0/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Łukasz18 
Sierżant


Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 143
Skąd: Chmielnik
Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 2:59 pm   

Popieram to żeby wojsko wroga pozostawiało ślady np. Slady po przemarszu czy ślady przejazdu machin oblężniczych i tyle.
inne oznaczenia to już przegięcie by było.
oczywiście ślady powinny się coraz bardziej zacierać jak w rzeczywistości
 
 
   
Poziom: 11 HP   0%   0/272
   MP   100%   130/130
   EXP   4%   1/25
FifiCz 
Sierżant
Pinacolada Boy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 408
Skąd: Sława
Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 5:19 pm   

Ja też popieram zostawianie śladów przez jednostki przeciwnika.Powinny jednak one znikać po pewnym czasie od przejścia jednostki.Takie rozwiązanie zastosowano w kilku grach w które miałem okazję grać(bodajże w Codename-Panzers Faza 1).

Na koniec chciałbym dodać,że nie lubię "mgły wojny" i jeśli tylko jest taka możliwość wyłączam ją.
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   80%   36/45
error07 
Szeregowy


Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 16
Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 8:59 pm   

yyyyyyyy lol temat przecież to co odkryje nasz zwiadowca czyli budynki nam zostaje i się nie zmienia ale jednostki to przegięcie jeżeli by zostawały tak jak budynki łatwo można sobie wyliczyć swoje szanse na atak itp itd blablabal ;) a mgła wojny to świetna rzecz nawet w realnych bitwach na mapach przy zwiadzie można zaznaczyć tylko pozycje bunkrów oznaczyć a wojska można rejon i nie ich dokładną liczbę po za tym utrudnienia takie jak kamuflaż....
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   75%   6/8
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
forum anime, widmo
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 18