Wysłany: Nie Sty 01, 2006 4:13 pm W samo południe - Ilość kodu w grze
Prościutkie pytanie. Ile w dobrej, rozbudowanej grze powinien zajmować sam kod? Wliczmy do niego silnik i teksty. Grafika i muzyka to "reszta" - można jej władować masę - realistyczne efekty, super-dokładne odwzorowanie, ale przeważnie treści, poza tym, brak.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 1166 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon Sty 02, 2006 3:59 pm
Ostatnie pozycje gier (jak n. CoD2) uwidaczniają potrzebę dobrej optymalizacji kodu gry. Rozważmy ankietę:
Kod gry stanowiący poniżej 10% jej wagi to moim zdaniem niewykonalne (przy założeniu że ta gra ma być dobra). Takie proporcje wskazują na albo zbytnie przeładowanie gry grafą albo niedopracowanie kodu.
Przedział 10%-25% wydaje się być najrozsądniejszym. Taki kod ani nie obciąży zbytnio porcesora, ani nie uboży gry. Przy dobrych chęciach można bardzo dobry kod o właśnie takiej objętości stworzyć.
Wszelka objętość powyżej 25% wydaje mi się być już za wysoką. Duża ilość operacji jaką ma wykonać procesor może doprowadzić do podwyższenia wymagań sprzętowych. Taką sytuację obserwujemy w CoD2 - moim zdaniem minimalne wymagania do tej gry są za wysokie (biorąc pod uwagę wymagania poprzedniczki i grywalność obecnej).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum